افزونه وردپرس یا پلاگین چیست؟

اغلب کاربران مبتدی از ما می پرسند که افزونه وردپرس چیست و چگونه کار می کنند؟ افزونه ها بخش مهمی از اکوسیستم وردپرس هستند و برای ساخت وب سایت با استفاده از وردپرس ضروری هستند.

امروزه جستجو در اینترنت و راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی رونق بسیار زیادی یافته است. در دنیای بی کران اینترنت، کاربران بسیاری وجود دارند که اغلب آن ها با برخی سازوکارها آشنایی ندارند. پلاگین یا افزونه وردپرس یکی از آن ها بوده و استفاده از آن در سرعت پیشرفت کارها بسیار موثر خواهد بود.

افزونه وردپرس چه چیزی هستند؟

افزونه های وردپرس برنامه هایی هستند که به شما امکان می دهند ویژگی ها و عملکردهای جدیدی را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. دقیقاً همان کاری که اپلیکیشن ها برای گوشی هوشمند شما انجام می دهند.

پلاگین نیز مانند برنامه های کاربردی بر روی پنل وردپرس نصب می شوند. این افزونه ها انجام بسیاری از کارها را آسان کرده و انجام کارهای حرفه ای بدون نیاز به دانش برنامه نویسی را میسر می سازد. برخی از پلاگین ها رایگان بوده و برخی با پرداخت وجه و خرید قابل استفاده خواهند بود.

استفاده از افزونه وردپرس و مزایای آن

در واقع، افزونه ها توسط برنامه نویسان طراحی شده اند. این افزونه ها مشکلات را حل کرده و ویژگی های مهم مانند چت آنلاین، بهبود سئو سایت ، سوالات متداول و غیره را به کاربر هدیه می دهند. در ادامه مزایای دیگر استفاده از پلاگین های وردپرس را بیان می کنیم.

بهره مندی از امکانات حرفه ای بدون درگیری با مسائل برنامه‌نویسی و فنی:

با استفاده از پلاگین ها، بسیاری از خصوصیات حرفه ای بدون نیاز به مسائل فنی و طراحی به قالب سایت اضافه خواهند شد. برای مثال با استفاده از افزونه های موجود در شبکه های اجتماعی، با یک کلیک پست های جدید منتشر می شود.

بسیاری از کاربران وردپرس از افزونه ها استفاده کرده و نظرات خود را در این زمینه ثبت می کنند. به علاوه، در پنل وردپرس امکان مشاهده افزونه های فعال و صاحبان آن ها نیز وجود دارد. بنابراین افزونه های وردپرس توسط افراد بسیاری تست شده و قادر به نصب و استفاده از آن خواهید بود.

استفاده از افزونه ها در کنار مزایای بی شمار خود، در صورت استفاده بیش از حد موجب آسیب به سایت خواهد شد. بنابراین، محدویت هایی برای استفاده از پلاگین وجود داشته که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

محدودیت‌های استفاده بیش از حد از پلاگین:

استفاده زیاد از پلاگین ها مانند مصرف زیاد تنقلات در مدت زمان کوتاه است. استفاده بیش از حد از پلاگین ها مانند تمام موارد محدودیت هایی را به وجود خواهد آورد. این محدودیت ها شامل موارد مختلفی می شود.

امکان تداخل افزونه ها:

افزونه ها تکه کدهای کوچکی بوده و توسط افراد مختلف نوشته می شوند. به همین دلیل وجود برخی از ناسازگاری ها و عدم توانایی در استفاده از آن ها بر روی سایت طبیعی است. تداخل های به وجود آمده توسط افزونه ها به شرح زیر است:

فعال بودن دو افزونه با کارکرد مشابه

تداخل قالب فعلی سایت با افزونه

تداخل نسخه فعلی وردپرس با افزونه

عدم بهینه سازی افزونه برای سایت موردنظر

تداخل افزونه ها به دو صورت نمایان خواهد شد. این تداخل قالب وبسایت یا عملکرد آن را دچار بهم ریختگی می کند. تداخل دیگر به صورت صفحه سفید نمایان شده و اصطلاحا به آن مرگ وردپرس گفته می شود. در صورت بروز چنین مشکلی با غیرفعال کردن افزونه ناهماهنگ، مشکل برطرف خواهد شد.

امکان کاهش سرعت سایت

در صورت استفاده بی اندازه و بدون توجه به منابع هاست، سرعت بارگذاری سایت به شدت کاهش می یابد. این مورد تاثیر مستقیمی بر ترافیک سایت و کاهش تعداد مشتریان نیز خواهد داشت. بنابراین استفاده بیش از حد پلاگین امکان کاهش سرعت سایت را به دنبال دارد.

افزونه وردپرس چه کاری می توانند انجام دهند؟

افزونه های وردپرس برنامه های نرم افزاری کوچکی هستند که در نرم افزار وردپرس یکپارچه شده و اجرا می شوند. این به شما امکان می دهد تقریباً هر نوع وب سایتی را با وردپرس (نه فقط وبلاگ) ایجاد کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید:

با استفاده از افزونه WooCommerce یک فروشگاه آنلاین با وردپرس راه اندازی کنید
با استفاده از افزونه Job Manager یک تابلوی شغلی با وردپرس ایجاد کنید
با بهترین افزونه های دایرکتوری برای وردپرس یک فهرست تجاری بسازید
یک وب سایت کوپنی مانند RetainMeNot راه اندازی کنید
وب سایت عکاسی خود را با استفاده از افزونه Envira Gallery بسازید
با استفاده از افزونه دانش پایه یک وب سایت ویکی ایجاد کنید
وب سایت پادکست خود را با استفاده از وردپرس راه اندازی کنید
خیلی سایت های دیگه

یک ضرب المثل رایج در جامعه وردپرس وجود دارد،

“یک افزونه برای آن وجود دارد”.

مهم نیست که در سایت وردپرس خود چه کاری انجام می دهید، ممکن است. اگر این ویژگی در وردپرس پیش‌فرض موجود نیست، مطمئناً افزونه‌ای برای آن وجود دارد.

پلاگین های وردپرس برای بهبود سئو، افزایش عملکرد، افزودن فرم های تماس، دکمه های رسانه های اجتماعی، ایجاد گالری ها و موارد دیگر وجود دارد.

پلاگین ها می توانند کوچک باشند و فقط یک ویژگی کوچک را ارائه دهند (مانند افزودن یک تصویر به نوار کناری).

یا می توانند بسیار بزرگ باشند و به عنوان پلتفرم خودشان نیز عمل کنند (مثال: افزونه های تجارت الکترونیک وردپرس یا افزونه های عضویت وردپرس).

پلاگین های غنی از ویژگی‌های بیشتر می‌توانند افزونه‌های افزودنی خود را داشته باشند تا آنها را گسترش دهند، درست مانند توسعه وردپرس.

جمع بندی

پلاگین یا افزونه های وردپرس از جمله نکات مهم هنگام ساخت سایت است. افزونه ها انواع مختلفی داشته و هرکدام از آن ها برای هر قسمت طراحی شده اند. استفاده از آن ها به صورت کاملا رایگان بوده و برخی از آن ها از طریق دریافت وجه خریداری می شود. امید است با مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار گرفته باشد.

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست