استراتژی بازاریابی محتوایی

 

چگونه یک استراتژی محتوا را در 7 مرحله توسعه دهیم؟

چه به تازگی بازاریابی محتوا را شروع کرده باشید و یا مدتی است که از همین رویکرد استفاده می‌کنید، بازبینی برنامه استراتژی محتوای خود و اطمینان از به روز بودن، نوآوری و جذاب بودن آن برای مشتریان بالقوه شما ضرری ندارد. مشتریان – مهم نیست که چه زمانی و چگونه قصد خرید دارند.
اگر در برنامه ریزی برای سال آینده مشکل دارید یا نیاز به ایده های تازه برای گنجاندن در برنامه خود دارید، ادامه مطلب را بخوانید.

در این پست، به این خواهیم پرداخت که استراتژی محتوا چیست، چرا کسب و کار شما به یک برنامه بازاریابی محتوا نیاز دارد و چه مراحلی را برای ایجاد استراتژی خود باید بردارید. به علاوه، ما نمونه هایی از استراتژی های بازاریابی محتوای موثر را برای الهام گرفتن بررسی خواهیم کرد.

استراتژی محتوا برنامه ای است که در آن از محتوا (صوتی، بصری و/یا نوشتاری) برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده می کنید. یک استراتژی محتوای موفق، مخاطبان هدف شما را در هر مرحله از قیف جذب می کند و حتی پس از خرید نیز آنها را درگیر می کند.
مثلا بگویید اهداف کسب و کار شما شامل افزایش آگاهی از برند است. برای رسیدن به این هدف، ممکن است یک استراتژی محتوا که بر SEO تمرکز دارد، برای افزایش دید وب سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) و هدایت ترافیک به سمت محصولات یا خدمات خود، اجرا کنید.

صاحبان مشاغل جدید ممکن است تصور کنند که یک استراتژی محتوا یک استراتژی خوب برای داشتن است، اما ضروری نیست. با این حال، تولید محتوای باکیفیت می تواند در ایجاد اعتماد با مخاطبان جدید و موفقیت در طولانی مدت بسیار ارزشمند باشد.

در اصل، یک استراتژی محتوای خوب پایه و اساس مراحل جذب و لذت شما در سفر خریدار است که از چارچوب بازاریابی درونگرا پیروی می کند. همراه با جذب مشتریان بالقوه به برند خود، می توانید از استراتژی محتوا برای فروش و رضایت مشتری استفاده کنید.

به علاوه، با توجه به اینکه 70 درصد از بازاریابان به طور فعال در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری می کنند، بسیار مهم است که یک استراتژی محتوای خوب برای رقابت در صنعت خود ایجاد کنید.

هنگامی که یک استراتژی محتوا ایجاد می کنید، باید به چند سوال پاسخ دهید. حالا بیایید ببینیم چه هستند؟

چه کسی محتوای شما را خواهد خواند؟ مخاطب هدف محتوای شما چه کسانی هستند؟ برای چند مخاطب محتوا تولید می کنید؟

همانطور که کسب و کار شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، استراتژی محتوای شما می تواند بیش از یک نوع کاربر را تامین کند.

استفاده از انواع محتوا و کانال ها به شما کمک می کند محتوایی را ارائه دهید که برای هر شخص طراحی شده است.

چه مشکلی را برای مخاطبان خود حل خواهید کرد؟

در حالت ایده‌آل، محصول یا خدمات شما مشکلی را که می‌دانید مخاطبانتان دارند را حل می‌کند. به همین ترتیب، محتوای شما با شروع به شناسایی و رسیدگی به آن، مخاطبان خود را از طریق این مشکل مربی و آموزش می دهد.

یک استراتژی محتوای صحیح از افراد در هر دو طرف محصول شما پشتیبانی می کند: کسانی که هنوز در حال کشف چالش های اصلی خود هستند و کسانی که قبلاً از محصول شما برای غلبه بر این چالش ها استفاده می کنند.

محتوای شما راه حل(هایی) را که ارائه می دهید تقویت می کند و به شما کمک می کند تا اعتبار خود را نزد مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.

 

مقالات مرتبط: بوم مدل کسب و کار تویوتا

چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند؟

رقبای شما احتمالاً محصولی مشابه محصول شما دارند، به این معنی که مشتریان بالقوه شما باید بدانند چه چیزی محصول شما را بهتر می کند – یا حداقل، متفاوت است.

شاید دارایی اصلی شما این باشد که شرکت شما سال ها تاسیس شده است. یا شاید صدای برند منحصر به فردی دارید که باعث می شود از رقبای خود متمایز شوید.

برای اثبات اینکه چرا ارزش خرید را دارید، باید ثابت کنید که چرا ارزش شنیدن را دارید. هنگامی که متوجه شدید، آن پیام را در محتوای خود نفوذ کنید.

روی چه قالب های محتوایی تمرکز خواهید کرد؟

برای اینکه بفهمید روی چه قالب هایی تمرکز کنید، باید مخاطبان خود را در جایی که هستند ملاقات کنید.

در حالی که ممکن است وسوسه شوید که پادکست راه اندازی کنید، زیرا در چند سال اخیر بسیار رشد کرده است، یا یک کانال YouTube راه اندازی کنید، ابتدا ببینید مخاطبان شما در کجا زندگی می کنند.

در غیر این صورت، ممکن است وقت خود را برای تولید محتوایی تلف کنید که یا به مخاطب شما نرسد یا توجه آنها را جلب کند.

هنگامی که بهترین فرمت ها را شناسایی کردید، شروع به ایجاد بودجه برای ارزیابی منابعی کنید که می توانید برای اجرای این استراتژی اختصاص دهید.

 در چه کانال هایی منتشر خواهید کرد؟

همانطور که می توانید محتوا در قالب های مختلف ایجاد کنید، کانال های مختلفی نیز خواهید داشت که می توانید در آنها منتشر کنید، از وب سایت خود گرفته تا رسانه های اجتماعی.

این باز هم نشان دهنده محل زندگی مخاطبان شما خواهد بود. اگر مخاطبان شما محتوای ویدیویی طولانی را ترجیح می دهند، می توانید محتوای خود را در YouTube منتشر کنید. اگر مخاطب جوان‌تری دارید که محتوای سریع را دوست دارد، می‌توانید TikTok و Instagram را انتخاب کنید.

در ادامه این مقاله در راهنمای گام به گام در مورد استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 چگونه تولید و انتشار محتوا را مدیریت خواهید کرد؟

فهمیدن اینکه چگونه همه محتوای خود را ایجاد و منتشر می کنید می تواند یک کار دلهره آور باشد.

قبل از اجرا، مهم است که ایجاد کنید:

چه کسی چه چیزی را خلق می کند.
جایی که در حال انتشار است
وقتی پخش زنده می شود
در یک تیم کوچک، این ممکن است به اندازه کافی آسان باشد زیرا ممکن است شما تنها تصمیم گیرنده باشید. همانطور که شرکت شما رشد می کند، ممکن است لازم باشد با چندین تیم محتوا همکاری کنید تا یک فرآیند موثر را کشف کنید.

استراتژی های محتوای امروزی با مدیریت محتوا از نقطه نظر موضوع – همانطور که در ویدیوی بالا توضیح داده شد، از درهم ریختگی جلوگیری می کند. هنگام برنامه ریزی یک تقویم سرمقاله محتوا پیرامون موضوعات، می توانید به راحتی پیام شرکت خود را تجسم کنید و در طول زمان خود را به عنوان یک مرجع در بازار خود مطرح کنید.

چرا بازاریابان نیاز به ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا دارند؟

بازاریابی محتوا به کسب و کارها کمک می کند تا منابع قابل اعتماد و مقرون به صرفه ترافیک وب سایت و سرنخ های جدید را آماده و برنامه ریزی کنند.

اگر بتوانید فقط یک پست وبلاگ ایجاد کنید که مقدار ثابتی از ترافیک ارگانیک دریافت می کند، یک پیوند تعبیه شده به یک کتاب الکترونیکی یا ابزار رایگان، با گذشت زمان – مدت ها پس از کلیک بر روی “انتشار” به تولید سرنخ برای شما ادامه می دهد.

تیم وبلاگ بلوویرا دریافته است که این امر کلیدی برای افزایش ترافیک به وبلاگ فروش در طول زمان است – استراتژی وبلاگ ما را اینجا بخوانید.

منبع قابل اعتماد ترافیک و سرنخ ها از محتوای همیشه سبز شما به شما انعطاف پذیری می دهد تا با سایر تاکتیک های بازاریابی برای ایجاد درآمد، مانند محتوای حمایت شده، تبلیغات رسانه های اجتماعی و محتوای توزیع شده آزمایش کنید.

به علاوه، محتوای شما نه تنها به جذب سرنخ کمک می کند، بلکه به مشتریان بالقوه شما آموزش می دهد و برای برند شما آگاهی ایجاد می کند.

 

مقالات مرتبط: خلاصه کتاب مسری
مقالات مرتبط: 7 + 2 مورد از بهترین شرکت های طراحی سایت در تبریز

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست