لزوم داشتن وبسایت

 

در دنیای امروز گستردگی دنیای وب، میلیاردها وبسایت آنلاین وجود دارند که همگی برای کسب بخشی از توجه مردم با یکدیگر در حال رقابت هستند. زمانی که شما در حال راه اندازی یک وبسایت جدید برای کسب و کارتان هستید، میان انواع مختلف سایت ها سردرگم می شوید و این امر ممکن است باعث آزارتان شود. اما بد نیست بخاطر داشته باشید که انتخاب از میان انواع مختلف سایت نه تنها آزار دهنده نیست، بلکه میتواند به نوعی مفید واقع شود.

نشریه فوربز یک مقاله درباره لزوم داشتن وبسایت برای کسب و کار ها نوشته است که باهم آن را مطالعه می کنیم:

چرا هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز دارد؟

آنلاین بودن یک کسب و کار، صرف نظر از صنعت و حوزه کاری، می تواند تأثیر زیادی بر موفقیت آن داشته باشد. در عصر حاضر، برخی از کسب و کارها هنوز متوجه نیستند که اکثر مشتریان آنها قبل از خرید از وب سایت آنها بازدید می کنند.

داشتن یک درگاه آنلاین قوی، به‌ویژه یک وب‌سایت، می‌تواند باعث ایجاد درآمد بیشتر شود. بله، کیفیت سایت شما بر نتایج تأثیر می گذارد، اما هدف این گزارش تأکید بر لزوم داشتن وبسایت است.

من  Kasey Kaplan به شرکت های متعددی در اندازه های مختلف کمک کرده ام تادرگاه دیجیتالی خود را ایجاد کنند. در برخی موارد، سازمان‌ها برای آنلاین شدن مردد هستند، زیرا احساس می‌کنند به اندازه کافی از فناوری آگاه نیستند و نمی‌دانند چگونه یک سایت را مدیریت کنند. در برخی مواقع دیگر، شرکت ها نگران قیمت هستند.

خبر خوب این است که راه حلی وجود دارد که برای شما بسیار مفید است. اگر هنوز نیاز به متقاعد کردن دارید، در اینجا مهمترین دلایلی که کسب و کار شما باید سایت داشته باشد آورده شده است:

اعتبار

یکی از دلایل اصلی که باید برای کسب و کار خود وب سایت داشته باشید، افزایش اعتبار سازمان است. به احتمال زیاد چندین ارائه دهنده خدمات مشابهی را به شما ارائه می دهند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید متمایز شوید این است که وب‌سایتی داشته باشید که ظاهر خوبی داشته باشد و اطلاعات با کیفیت را به وضوح به مشتریانتان منتقل کند.

بدون وب سایت، مردم ممکن است مشروعیت شما را به عنوان یک تجارت زیر سوال ببرند. داشتن یک وب سایت فرصتی برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی است و به مردم آرامش می دهد که شما یک کسب و کار واقعی هستید.

نام تجاری

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید انجام دهید، نشان دادن نام تجاری خود به مشتریان احتمالی خود است. با مشخص کردن واضح اینکه چه کسی هستید، چه چیزی را نمایندگی می کنید و چه چیزی را مطرح می کنید، شانس خرید مشتریان از شما را افزایش می دهید.

این نیز چیزی است که می تواند شما را از رقبای خود متمایز کند. بدون وب سایت، انجام این کار می تواند بسیار چالش برانگیز باشد زیرا مردم نمی توانند به راحتی اطلاعات باکیفیت و قابل اعتماد در مورد کسب و کار شما پیدا کنند.

سرنخ ها

شاید یکی از جذاب ترین دلایل برای داشتن یک وب سایت برای کسب و کار شما این باشد که می تواند شانس شما را برای به دست آوردن سرنخ ها افزایش دهد.

هنگامی که مردم شما را آنلاین پیدا کردند، به محصول یا خدمات شما علاقه مند شدند و خواستند بیشتر بدانند، به لطف اطلاعات موجود در وب سایت شما، که به شما این فرصت را می دهد تا فروش خود را افزایش دهید، می دانند چگونه با شما تماس بگیرند. حتی اگر سایت‌ها هزینه داشته باشند، اما در صورت استفاده صحیح، بازگشت سرمایه مثبتی دارند.

ترافیک ارگانیک

هنگامی که آنلاین هستید و یک سایت بهینه شده برای سئو دارید، شانس حضور در نتایج جستجوی گوگل را خواهید داشت. این به این معنی است که وقتی مردم در جستجوی یک محصول یا خدمات هستند، این احتمال وجود دارد که وب سایت شما در نتایج نشان داده شود. این به شما این فرصت را می دهد که پایگاه مشتریان خود را به شدت افزایش دهید.

صرفه جویی در وقت شما + خدمات مشتری

بسیاری از کسب‌وکارها از مشتریان بالقوه یا مشتریان فعلی تماس می‌گیرند که سؤالات ساده‌ای درباره مکان و ساعات کار می‌پرسند. اگر تماسی را از دست بدهید، مشتری ناراضی می ماند. تماس‌ها همچنین می‌توانند حواس پرسنل شما را از تمرکز بر مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکارتان منحرف کنند. یک وب سایت می تواند این تماس ها را کاهش دهد و بهره وری داخلی را افزایش دهد. در عین حال، به مشتریان کمک می کند بدون نیاز به تماس، اطلاعات مفیدی را پیدا کنند، که در نهایت تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد.

به روز رسانی ها و اطلاعیه ها

از آنجایی که وب سایت شما هر هفت روز هفته و 24 ساعته است، ارسال به روز رسانی ها و اطلاعیه ها برای مشتریان آسان است. این راهی است که آنها را در مورد هر کاری که انجام می دهید به روز نگه دارید. وقتی چیزی مخصوصاً به آنها مربوط می شود، احتمال اینکه بتوانید آنها را بفروشید افزایش می دهد.

بازاریابی دیجیتال

اگر قصد دارید از بازاریابی دیجیتال برای افزایش سرنخ ها و رشد کسب و کار خود استفاده کنید، احتمالاً می خواهید ترافیک را به یک وب سایت یا صفحه فرود هدایت کنید. برای انجام این کار به طور موثر، از ترافیک تاریخی که به وب سایت شما می رود استفاده کنید تا بتوانید واجد شرایط ترین مشتریان را هدف قرار دهید و بهترین بازگشت سرمایه را برای هزینه تبلیغات خود دریافت کنید. این چیزی است که نمی‌توان به صورت عطف به ماسبق راه‌اندازی کرد، بنابراین بهتر است وب‌سایت خود را زودتر راه اندازی کنید، حتی اگر در حال حاضر برنامه‌ای برای اجرای تبلیغات ندارید.

امروزه وب سایت ها برای تجارت ضروری شده اند. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، شدیدا توصیه می‌کنم یک وبسایت تهیه کنید. شما می توانید در طول زمان آن را بهبود ببخشید، اما نکته کلیدی این است که همین الان شروع کنید.

 

حال به چند نمونه از سایت های مختلف می پردازیم

وبسایت فروشگاهی

سایت فروشگاهی ، وبسایتی است که مردم می توانند به صورت مستقیم و بدون واسطه، محصولات خود را انتخاب کرده و خرید کنند. شما نیز احتمالا قبلا از تعدادی سایت فروشگاهی استفاده کرده اید. اکثر فروشگاه های بزرگ و یا حتی بسیاری از برند های نو پا، برای خود سایت دارند. هر وب سایتی که شامل یک سبد خرید و راهی برای ارائه اطلاعات کارت اعتباری برای خریدتان داشته باشد، در این گروه قرار می گیرد. اگر شما نیز قصد دارید که برای کسب و کارتان یک سایت فروشگاهی راه اندازی کرده و محصولات خود را برای فروش بگذارید، سایت فروشگاهی انتخابی مناسب برای این کار است.

سرمایه گذاری و گرفتن گواهی SSL برای اطمینان خاطر مشتریان و درگاه پرداخت امن برای فروشگاه اینترنتی خود ، سایت های فروشگاهی می توانند عاملی برای گسترش کسب و کار شما و یا حتی راه اندازی کسب و کاری جدید باشند.

وبسایت شرکتی

به هر گونه وب سایتی که نماینده یک تجارت خاص باشد، سایت شرکتی می گویند. اینگونه وبسایت ها انواع محصولات و یا خدمات شرکت آتی را در اختیار شما قرار می دهند. در دنیای حاضر، هر کسب و کاری می بایست یک وبسایت نیز داشته باشد، این انتظاری است که اکثر مشتریان بالقوه از شما که صاحب و کار هستید دارند. هر فردی که مشتری شما بوده و به دنبال اطلاعات بیشتر باشد، فرض می کند که اگر کسب و کار شما را در گوگل جستجو کند می تواند اطلاعات لازم را بدست بیاورد، ولی اگر کسب و کار شما را جستجو کرده و وب سایتی پیدا نکند باعث سلب اعتماد او نسبت به تجارتتان می شود. سایت های شرکتی در واقع همان وبسایت های فروشگاهی هستند، تنها فرق آنها در قسمت فروش محصولات است. سایت های شرکتی به طور مستقیم محصولات را نمیفروشند، فقط مشتریان را برای بازدید از ویترین و کسب اطلاعات بیشتر ترغیب می کنند.

وب سایت نمونه کارها

وب سایت های نمونه کار،سایت هایی هستند که نمونه ای از بهترین کارهای گذشته را به نمایش می گذارند. صاحبان کسب و کاری که میخواهند نمونه کارهای خود را با مشتریان بالقوه خود به نمایش بگذارند از این گونه سایت ها استفاده می کنند. ساخت این نوع وب سایت نسبت به سایت های تجاری ساده تر بوده و بیشتر روی یک نوع حرفه یا تجارت تمرکز می کنند. این نوع وبسایت ها معمولا برای متخصصان خلاق و صاحب ذوقی است که میخواهند نمونه کارهایشان را به اشتراک بگذارند.

وب سایت رسانه ای

وب سایت های رسانه ای، اخبار یا گزارش ها را جمع  آوری میکنند. اینگونه وب سایت ها همخوانی زیادی با سایت های سرگرمی دارند با این تفاوت که سایت های سرگرمی بر خلاف سایت های رسانه ای که شامل محتوای گزارشی هستند، محتوای خنده دار تولید می کنند. وب سایت های رسانه ای از تبلیغاتی که در سایت نشان داده می شود، انواع اشتراک و یا ترکیبی از این دو درآمد کسب می کنند.

وب سایت آموزشی

وب سایت هایی که ارائه دهنده دوره های آنلاین موسسات آموزشی هستند در گروه وب سایت های آموزشی قرار می گیرند. هدف اصلی این وبسایت ها این است که مطالب آموزشی مربوط به یک موسسه را به صورت آنلاین به بازدید کنندگان ارائه دهند.

وب سایت شخصی

همه وبسایت ها برای کسب درآمد و یا معرفی یک تجارت خاص ساخته نمی شوند. بسیاری از مردم فضایی برای اشتراک افکار و ایده هایشان می خواهند و چه جایی بهتر از وبسایت شخصی؟ اینگونه وب سایت ها شامل وبلاگ های شخصی و خاطراتی است که مردم به اشتراک می گذارند. اگر بعد از گذشت زمان، اینگونه سایت ها معروف شده و شخص صاحب سایت بخواهد آن را تغییر دهد، می تواند به کسب درآمد از سایت نیز فکر کند. اما وب سایت شخصی عمدتاً  مکانی برای به اشتراک گذاشتن احساسات، بینش ها و هنر شما با هر دوست و غریبه ای است.

از آنجایی که وب سایت های مختلف، هر یک مختص به یک حرفه هستند، شما در جهت طراحی هر چه بهتر سایت تان راهنمایی میکند. بدین ترتیب شما میتوانید اهداف و برنامه هایی که برای سایت خود دارید دسته بندی کرده، انواع سایت ها را بشناسید و از آنها الهام بگیرید.

ایده های درآمد غیر فعال
معرفی الگوریتم های گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست