مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

  1. خانه
  2. بلوویرا بلاگ
  3. مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس
آموزش وردپرس بلوویرا

مزایای وردپرس

WordPress.org به عنوان یکی از بهترین پلتفرم های سایت سازی محسوب می شود ، که از صاحبان سایت های کوچک تا شرکت های بزرگ خواهان آن هستند. بسیاری از مردم سایت های خود را که در پلتفرم های دیگر بود به دنیای قدرتمند وردپرس مهاجرت کردند. در این مقاله دلایل مختلفی را بررسی می کنیم که چرا وردپرس را برای ساخت سایت خود انتخاب کنید.

وردپرس رایگان است

نرم افزار اصلی وردپرس تا آخر عمر رایگان است که شامل به روز رسانی های منظم و موارد امنیتی است. این نرم افزار منبع باز است که توسط هزاران توسعه دهنده در سراسر جهان ایجاد شده و به صورت رایگان تحت GPLv2 (یا بالاتر) توزیع شده است. این امر کمک می کند تا کل چرخه بهبود و بهینه سازی بسیار سریعتر از سایر پلتفرم های ارائه شده توسط شرکت ها اجرا شود.

مهمتر از همه، تقریباً همه شرکت های میزبانی وب (هاستینگ) ، سرویس نصب با یک کلیک را برای نصب فوری وردپرس ، به همراه به روز رسانی رایگان و خودکار آن ارائه می دهند. پس از ثبت نام در شرکت هاستینگ ، در نهایت شما  به 10 دقیقه برای نصب وردپرس و ایجاد URL دسترسی برای نصب نیاز دارید.

وردپرس برای نصب بر روی کامپیوتر شما نیازی به نرم افزار خاصی ندارد. تنها چیزی که نیاز دارید یک مرورگر و یک حساب هاستینگ با هزینه دامنه است.

وردپرس یک اپلیکیشن مبتنی بر وب است

وردپرس یک داشبورد مدیریت فوق العاده ارائه می دهد که در آن می توانید همه چیز را با یک رابط کاربری از رایانه شخصی مدیریت کنید. نصب یک تم، حذف یک افزونه یا اصلاح فایل های اصلی – همه چیز را می توان از قسمت داشبورد انجام داد.

اگرچه FTP پرکاربردترین کلمه در جامعه وردپرس است، اما برای استفاده از FTP نیازی به متخصص بودن ندارید. حتی اکثر شرکت‌های هاستینگ، گزینه «File Manager» را ارائه می‌دهند که در آن می‌توانید فایل‌ها را از طریق مرورگر وب به جای استفاده از برنامه‌های اضافی مانند FTP مدیریت کنید.

سیستم مدیریت محتو

در ابتدا وردپرس به دلیل قابلیت های وبلاگ نویسی خود معروف شد اما بعداً این پلتفرم با ویژگی هایی برای ساخت انواع سایت ها بهبود یافت. شما می توانید یک وبلاگ، سایت تجارت الکترونیک، انجمن،فروشگاه، سایت محتوای ثابت یا ترکیبی از هر کدام را با وردپرس بسازید. در حال حاضر وردپرس یکی از محبوب ترین CMS ها در جهان است و بیش از 20 درصد از سایت های موجود در شبکه را در اختیار دارد.

تم های نامحدود

وردپرس دارای بزرگترین مخزن تم های ارائه شده به صورت رایگان است که می تواند فوراً از طریق داشبورد مدیریت نصب شود. تم های رایگان دارای برچسب سفید هستند و می توانند بدون پیام پاورقی یا هر نوع تبلیغات استفاده شوند. اکثر تم های رایگان پاسخگوی نیاز های شما هستند و بدون نیاز به تنظیمات اضافی در دستگاه های تلفن همراه به درستی تنظیم می شوند.

همچنین می توانید تم ها را از سایت های توسعه دهندگان دیگر خریداری کنید و در نصب وردپرس خود آپلود کنید.

پلاگین های نامحدود

به معنای واقعی کلمه هر نوع ویژگی ای که نیاز داشته باشید به عنوان یک افزونه آماده در دسترس خواهد بود ، که می تواند از داشبورد مدیریت نصب شود. افزونه ها یکی از دلایل اصلی انتخاب وردپرس توسط مردم هستند زیرا نمی توانند آن ویژگی را در خارج از آن پیدا کنند، حتی اگر آماده باشند برای آن باید پول پرداخت کنند. افزونه‌های پیشرفته‌ای برای ویژگی‌هایی مانند کش کردن، سئو، پاک‌سازی پایگاه داده و غیره وجود دارد که باعث می‌شود سایت وردپرس سریع‌تر بارگذاری شود و در نتایج جستجو عالی ظاهر شود.

داکیومنت های رایگان

از آنجایی که وردپرس توسط سیستم منبع باز مدیریت می شود، راه های زیادی برای کمک گرفتن از دیگران وجود دارد. هر افزونه و تم دارای موضوع بررسی و پشتیبانی برای دریافت جزئیات بیشتر است. وردپرس همچنین دارای اسناد کدکس برای هر موضوع کاربردی و فنی است.وردپرس دارای پایگاه کاربری گسترده‌ای است که وقتی با مشکلی مواجه شدید به شما کمک می‌کند.

یک محیط با چند ویرایشگر برای سایت

وردپرس مدل های مختلف سایت را ارائه می دهد که در آن می توانید منابعی مانند تم و افزونه ها را در بین چندین زیر دامنه به اشتراک بگذارید و آن را به عنوان یک شبکه مدیریت کنید. این یکی از دلایل معروف شدن وردپرس با شرکت‌ها و سایت‌های خبری است که چندین زیر دامنه را زیر چتر واحد نگهداری می‌کنند. همچنین کار با چندین نویسنده در وردپرس آسان است.

معماری قوی و آسان برای استفاده

وردپرس از نظر فنی دارای معماری ساده و قوی است، به زبان PHP نوشته شده و با پایگاه داده MySQL اجرا می شود. این روش های آسانی را برای پشتیبان گیری از سایت و استفاده از آن در مواقع اضطراری فراهم می کند. همچنین بسیار آسان است که کل سایت وردپرس خود را بدون دردسر به پلتفرم های مشابه دیگر منتقل کنید.

برنامه هایی برای نصب وردپرس در رایانه شخصی وجود دارد. می توانید سایت خود را به صورت لوکال بسازید و قبل از انتقال کل سایت به محیط زنده، با تم ها و پلاگین های مختلف تست کنید.

افزایش تعداد منابع آموزشی و سهولت در یادگیری وردپرس، از جمله مزایای این سیستم مدیریت محتواست. اگر قصد یادگیری و استفاده از وردپرس را دارید، اطلاعات فراوانی به زبان‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید از آنها برای طراحی و مدیریت سایت با وردپرس بهره‌مند شوید.

همچنین، نصب و راه‌اندازی وردپرس به سادگی قابل انجام است، به طوری که حتی افراد کم‌تجربه نیز می‌توانند در چند دقیقه وردپرس را نصب کرده و از آن بهره‌مند شوند. این امکان به افراد این اجازه را می‌دهد که به سرعت با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا، به فعالیت‌های آنلاین خود بپردازند.

با استفاده از منابع رایگان آموزش وردپرس، حتی افراد بدون تخصص فنی می‌توانند مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی و مدیریت سایت خود را به دست آورند. این امکان به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به استخدام افراد فنی، سایت خود را به بهترین نحو مدیریت کنند.

یکی از دلایل محبوبیت بالای وردپرس، متن باز بودن آن است. شما می‌توانید به راحتی کدهای آن را مشاهده کنید و در صورت شناسایی باگ یا اشکال، اقدام به رفع و دیباگ آن کنید. توانایی ساخت نسخه‌های جانبی و استفاده از کدها، یکی از مزیت‌های اهمیت‌پذیر متن باز بودن برنامه‌هاست.

انعطاف پذیری بالای وردپرس به شما امکان می‌دهد تا به سادگی هر نوع سایتی را، از شخصی گرفته تا فروشگاهی یا خبری، با کیفیت بالا ایجاد کنید. با توجه به توسعه‌دهندگان فراوان و وجود قالب‌های متنوع، شما قادر خواهید بود با وردپرس به راحتی هر نیازی را پوشش دهید و از طریق سایت خود درآمد کسب کنید.

بازار کار وردپرس

بازار کار وردپرس بسیار پویا و گسترده است. به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا محبوب، وردپرس توسط بسیاری از وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و حتی سایت‌های شرکتی استفاده می‌شود. بنابراین، تقاضا برای افرادی که توانایی کار با وردپرس را دارند، بسیار زیاد است.

مهارت‌های مورد نیاز برای بازار کار وردپرس عبارتند از:

1. توانایی نصب و راه‌اندازی وردپرس: افراد باید بتوانند وردپرس را نصب کنند و تا حد امکان با تنظیمات اولیه و پیکربندی‌ها آشنا باشند.

2. برنامه‌نویسی (PHP، HTML، CSS): مهارت در برنامه‌نویسی به زبان‌های PHP و توانایی ویرایش کدهای HTML و CSS برای سفارشی‌سازی و تغییرات در قالب‌ها و افزونه‌ها.

3. آشنایی با توسعه قالب و افزونه: توانایی ساخت یا ویرایش قالب‌ها و افزونه‌ها به منظور تطابق بهتر با نیازهای وب‌سایت‌ها.

4. آشنایی با مفاهیم سئو: درک اصول پایه سئو و توانایی بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای موتورهای جستجو.

5. مدیریت محتوا: توانایی مدیریت محتوای وب‌سایت با استفاده از پنل مدیریت وردپرس.

می‌توانید در بازارهای استخدامی آنلاین، انجمن‌ها و وبسایت‌های متخصص، فرصت‌های شغلی مرتبط با وردپرس را جستجو و بررسی کنید. این فرصت‌ها شامل پروژه‌های آنلاین، استخدام در شرکت‌ها و استارتاپ‌ها، و همچنین خدمات آموزشی و مشاوره در زمینه وردپرس می‌شود.
وردپرس به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتواهای جهان، توجه زیادی به امنیت کاربران و وب‌سایت‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، دارد. با این حال، به عنوان یک پلتفرم باز، امنیت وردپرس نیازمند توجه و مدیریت مداوم است. وردپرس به دلیل محبوبیت بالا، هدف قرار گرفتن بیشترین حملات امنیتی را دارد.

امنیت وردپرس

برای تقویت امنیت، وردپرس به‌روزرسانی‌های متعددی را ارائه می‌دهد تا آسیب‌پذیری‌های امنیتی رفع شوند. همچنین، استفاده از افزونه‌های امنیتی، مانیتورینگ فعالیت‌ها و ترتیب دادن به اطلاعات ورودی (input) از جمله روش‌هایی است که مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند به کار ببرند تا امنیت سایت وردپرس خود را بهبود بخشند.

در کنار اینها، کاربران وردپرس نیز مسئولیت‌های خود در امانت نگه داشتن امنیت وب‌سایت دارند. استفاده از رمزهای قوی برای ورود، به‌روز نگه‌داشتن نسخه‌های وردپرس و افزونه‌ها، و مدیریت دقیق دسترسی‌ها از جمله کارهایی هستند که کاربران می‌توانند انجام دهند تا امنیت وب‌سایت خود را تقویت کنند.

معایب وردپرس

اگر به دنبال مهاجرت سایت خود به وردپرس هستید، این بخش مناسب شماست. شاید دیدن تعداد کسب و کارهایی که با وردپرس در حال اجرا هستند در مقایسه با پلتفرمی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید، تعجب آور باشد. همچنین برای یک وبلاگ نویس تازه کار، وردپرس که بیش از 35 درصد از وب سایت های موجود در شبکه جهانی را تامین می کند، قطعا گزینه ای امیدوارکننده برای طولانی مدت است. با در نظر گرفتن همه چیزهای خوب، وقتی وارد دنیای وردپرس شوید، واقعیت بسیار متفاوت خواهد بود.

ارتقا

برخلاف پلتفرم‌های میزبانی رایگان مانند Weebly، Wix و غیره. وردپرس یک نرم‌افزار منبع باز است و یک چرخه ارتقاء مداوم برای بهبود امنیت و آسیب‌پذیری‌ها دارد. تم و پلاگین های مورد استفاده در سایت وردپرس نیز بر اساس چرخه توسعه ی توسعه دهندگان ارتقاهای خاص خود را دارند. علاوه بر این واقعیت، تمام تم ها و افزونه های موجود در مخزن و پیشنهادات باید مطابق با نسخه وردپرس ارتقا داده شوند. این کار بزرگی را روی دوش صاحبان سایت اضافه می کند و در موارد خاص تعمیر و نگهداری سایت را غیرممکن می کند.

با فرض اینکه از 15 افزونه در یک سایت وردپرس با موضوع خاص استفاده می کنید و در طول سال هر کدام را آپدیت کنید. به احتمال زیاد ، ارتقاء یک افزونه ممکن است کل سایت را خراب کند. برای یک صاحب سایت، این یک کابوس وحشت انگیز ناک خواهد بود که سایت را به حالت مناسب بازگرداند و اشکال فزونه را برطرف کند. (قبل نصب یا اپدیت افزونه حتما یک بک آپ داشته باشین)

مشکلات پلاگین

افزونه ها به شما کمک می کنند تا به هر نوع ویژگی که تصور می کنید دست پیدا کنید و سایت وردپرس خود را به روشی که می خواهید اجرا کنید. در کنار مشکلات سازگاری به دلیل آپدیت، پشتیبانی از افزونه های رایگان هم آسان نیست.پشتیبانی اکثر افزونه‌های محبوب و مفید پولی بسیار عالی است، اما بدانید که برای افزونه‌های رایگان بسیار دشوار است. همچنین نصب تعداد زیادی افزونه بر روی یک سایت، سرعت سایت را کاهش می دهد و بر رتبه موتور جستجو تأثیر می گذارد. از 43 هزار افزونه موجود در مخزن وردپرس رایگان، ما شرط می‌بندیم که بیش از 30 درصد افزونه‌ها با آخرین نسخه وردپرس سازگار نیستند.

 

مقالات مرتبط:
طراحی سایت در شیراز
طراحی سایت در تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست