سایت ساز ها بلوویرا

 

ایجاد یک وب سایت قبلاً بسیار پیچیده تر بود. این کار مستلزم زمان و تلاش زیاد، منبع عظیمی از خلاقیت و دانش گسترده در کدنویسی بود. اگر پول دارید، می توانید یک طراح وب استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. اما اگر شکست خورده باشید، تقریباً در هیچ چیز گیر نکرده اید. اکنون، به لطف ظهور سایت ساز ها، ساخت سایت رویایی شما آسان تر و ارزان تر از همیشه شده است.

وب سایت هایی مانند Weebly، Squarespace، Weblium و Wix در خارج از ایران و وبزی ، پرتال و سازیتو در داخل ایران پلتفرم هایی را ارائه می دهند که در آن کاربران می توانند وب سایت های خود را به صورت رایگان یا با قیمت بسیار ارزان بسازند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یکی از تم های آنها را انتخاب کنید، بکشید و رها کنید یا طرح بندی را سفارشی کنید، و هورااا شما یک وب سایت دارید! اما مشکل چیست؟ مزایا و معایب سایت ساز ها که صاحبان کسب‌وکار باید بدانند را برایتان آورده ایم.

مزایای استفاده از سایت ساز ها

بدون نیاز به مهارت کدنویسی

اولین و واضح ترین مزیت در استفاده از سایت ساز ها این است که مهارت کدنویسی لازم نیست. شما به کمک متخصصان نیاز ندارید. شما نیازی به یادگیری اصول برنامه نویسی ندارید. این برنامه ها عمداً برای افرادی که چیزی در مورد کدنویسی نمی دانند ایجاد شده اند.

ارزان و سریع

اگر به دنبال راه حلی سریع برای مشکل وب سایت خود هستید، سازندگان وب سایت اینجا هستند تا شما را نجات دهند! آنها برای کسانی که به سادگی در اولین وب سایت خود شروع به کار می کنند یا کسانی که فقط می خواهند یک وبلاگ شخصی برای پست های تصادفی ایجاد کنند عالی هستند. ساختن وب سایت ارزان تر از استخدام یک طراح وب هست. شما می توانید صدها، نه هزاران  تومن را نجات دهید! شما هم نیازی نیست خیلی منتظر بمانید. شما می توانید وب سایت خود را در کمتر از 30 دقیقه یا حد اکثر در یک ساعت ایجاد کنید.

آسان برای ارسال به سایر پلتفرم ها

در حالی که برخی از سازندگان وب سایت نمی توانند سایت خود را به پلتفرم های دیگر صادر کنند، بسیاری از سازندگان وب سایت وجود دارند که به راحتی می توانند این کار را انجام دهند. صادرات صفحات و وب‌سایت‌ها ضروری است، بنابراین وقتی در حال تغییر کسب‌وکار یا دامنه هستید، لازم نیست از ابتدا شروع کنید. (این گزینه برای پلتفرم های ایرانی در دسترس نیست یا حداقل خودشون اینطوری میخوان)

بدون نیاز به مهارت طراحی

وب سایت ها باید عالی به نظر برسند. آنها باید از نوعی تم یا سبک خاصی پیروی کنند تا از نظر بصری جذاب به نظر برسد. سازندگان وب سایت قول نمی دهند که بهترین سایت را ایجاد کنند، اما طراحی آنها به اندازه کافی مناسب است که شما بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.

معایب استفاده از سایت ساز ها

برای مشاغل حرفه ای خیلی مناسب نیست

وب سایت های تجاری باید طراحی با کیفیت، کدنویسی معقول ، سئو پذیر و ویژگی های حرفه ای داشته باشند. اولین برداشت ها ماندگار می شوند. اگر طراحی ارزانی داشته باشید، اغلب مشتریان هرگز دو باره از وب سایت شما بازدید نمی کنند.

طراحی سایت شما فقط برای اهداف زیبایی شناختی نیست، طبق یک مطالعه، 48٪ از مردم معتقدند که طراحی سایت عامل شماره یک در تصمیم گیری برای اعتبار است. بنابراین اگر هدف شما از این سایت کسب و کار خودتان است، باید یک طراح وب را برای کیفیت و زیبایی بصری بیشتر استخدام کنید.

سفارشی طراحی نشده است

اگر یک وب سایت واقعا خوب می خواهید، به تجربه یک فرد حرفه ای نیاز دارید. اکثر سایت های سایت ساز ها سفارشی طراحی نشده اند. ( یعنی اگر شما برید به سایت هایی که طراحی شدن نگاه بندازید می بینید اکثرا شبیه هم هستند) قالب های رایگان آنها عمومی هستند ، ممکن است روی دستگاه های تلفن همراه کار نکنند (ریسپانسیو نباشند) و هیچ ویژگی اضافی برای سئو ندارند (حتی سخت هم سئو میشن) . به علاوه، اگر برای اثربخشی بیشتر به چیزی اضافه تری نیاز دارید، در بیشتر مواقع این غیرممکن است (یعنی سایت شما برای یک تغییر کوچک انعطاف لازم رو نداره) . اگر به دنبال چیدمان حرفه ای تر هستید، متاسفم . سایت ساز ها قالب ساده تری دارند و اغلب حرفه ای نیستند.

زمان بارگذاری آهسته

در حالی که ظاهر سایت شما چیزهای زیادی در مورد اعتبار شما برای گفتن دارد، اما این همه چیز نیست. شما یک وب سایت می خواهید که سریع بارگذاری شود. سایت‌هایی که با استفاده از سایت ساز های ارزان ساخته شده‌اند، در مقایسه با وب‌سایت‌های قوی‌تر روی پلت‌فرم‌های مختلف سیار کند بار گذاری می‌شوند.

سئو ضعیف

کدهای بدون ساختار و نامرتب در بین سایت ساز ها رایج است. این امر به سئوی داخلی شما آسیب می رساند، در حالی که باید به شما کمک کند در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بهتری کسب کنید. مسئله این است که وقتی سایت خود را با وب ساز ها می سازید، کنترل کد سایتتان را ندارید، فقط آن را طراحی می کنید. گوگل سایت هایی را می پسندد که به خوبی سازماندهی شده اند و از سلسله مراتب یا دسته بندی خاصی پیروی می کنند. و خوشحال کردن گوگل به شما کمک می کند در موتور جستجوی آن رتبه بالایی کسب کنید.

صفحات محدود

البته اگر پلن های طلایی وب ساز ها را انتخاب کرده باشید این محدودیت شامل حال شما نمی شود. یک حساب سایت ساز ارزان یا رایگان محدودیتی در تعداد صفحاتی که مجاز به ایجاد آن هستید دارد. برخی از سایت‌ها حداکثر تا پنج صفحه را می‌دهند، در حالی که برخی حتی فقط یک یا دو صفحه را به شما می‌دهند. و ما می دانیم که محتوای کم به معنای کلمات کلیدی کم است که برابر با جستجوهای کم و ترافیک کمتر است. مردم می خواهند در سایت هایی که مرتباً به روز می شوند و به طور مداوم در حال رشد هستند مطالعه کنند.

ویژگی های محدود

در حالی که تعداد انگشت شماری از این سایت ساز ها ویژگی های بهتری را در برنامه های پرمیوم خود ارائه می دهند،( کامنت های صفحه اینستاگرام هر پلتفرم رو مطالعه کنید تا میزان نارضایتی از اون ها دستتون بیاد. انقدر تعدادشون زیاد هست که بعضیشون دیگه تو اینستاگرام فعالیت نمی کنند.) اکثر آنها این کار را نمی کنند. تنها خوبی در این مورد این است که اکثر این وب سازها ضمانت بازگشت پول دارند تا بتوانید خودتان ارزیابی کنید که کدام سازنده متناسب با سبک شما است.

خدمات مشتری ضعیف

سازندگان ارزان وب همچنین پشتیبانی مشتری ندارند (اکثرا سایت رو میسازن و تحویل میدن و خداحافظی می کنن باهاتون تا زمانی که موقع تمدید سالیانه وبسایتتون برسه که اون موقع سر و کلشون پیدا میشه)، بنابراین اگر با مشکل فنی مواجه شدید، خودتانید و دستان پر توانتان. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که با متخصص ها مشورت کنید و از آنها راهنمایی بخواهید یا دعا کنید که تیم پشتیبانی آنها به طور معجزه آسایی به ایمیل شما پاسخ دهند.

مبتنی بر ادوبی فلش (adobe flash)

اکثر وب ساز ها مبتنی بر فلش هستند. و بیشتر موتورهای جستجو نمی توانند فلش را بخوانند (کراول کنند).  پس وب سایت شما قابل جستجو نخواهد بود (در گوگل ظاهر نمی شود). و این می تواند رشد سایت شما را به طور کامل مختل کند.

نتیجه گیری

سایت ساز ها یکی از پیچیده ترین ابزارهای موجود در اینترنت است. اما درست مانند این است که چه نجاری را برای ساختن خانه رویایی خود استخدام می کنید، آیا ارزش هر ریال شما را دارد که یک طراح را برای ساخت وب سایت خود استخدام کنید؟ با این حال، اگر به سادگی و یک سایت موقت یا شخصی برای سرگرمی خود می خواهید – استفاده از وب ساز ها می تواند عاقلانه ترین گزینه باشد.

طراحی سایت در اردبیل
طراحی سایت در تبریز
طراحی سایت در ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست