راکت وردپرس
افزونه راکت وردپرس
راکت یا پریفرمز

WP Rocket vs Perfmatters – همه آنچه که قبل از خرید باید بدانید

انتشار مداوم محتوا برای یک سایت وردپرس کافی نیست. در مرحله ای،سایت برای کسب رتبه خوب در گوگل و هدایت ترافیک ارگانیک به بهینه سازی های زیادی نیاز دارد. این امر بسیار مهم است زیرا تبلیغ‌کنندگان و صاحبان شرکت‌های به سایت‌های علاقه دارند که ترافیک ارگانیک دریافت کنند. از طرف دیگر شما نمی توانید ترافیک پولی از Google Ads و سایر منابع را برای یک وبلاگ اطلاعاتی ساده بیش از حد بکار گیرید. افزونه های راکت وردپرس و پریفمترز افزونه های محبوب بهینه سازی عملکرد و بهبود سرعت برای وردپرس هستند که می توانید برای بهبود سایت خود رو آن ها حساب کنید. در این مقاله، افزونه راکت وردپرس و پریفمترز را با هم مقایسه می کنیم تا قبل از تصمیم گیری برای خرید، اطلاعاتی درباره هر کدام داشته باشیم.

راکت وردپرس یا پریفمترز (WP Rocket vs Perfmatters)

بهینه سازی عملکرد وردپرس ابعاد مختلفی دارد. با این حال، بسیاری از آن آگاه نیستند و هنگام خرید افزونه های پریمیوم اشتباه می کنند. صادقانه بگویم، مقایسه راکت وردپرس و پریفمترز بی معنی است زیرا هدف این دو افزونه کاملاً متفاوت است.

راکت وردپرس : افزونه کش با رابط کاربری ساده شده.
پریفمترز : افزونه بهینه سازی و حذف منابع غیر ضروری از سایت شما.
با این حال، در بعضی موارد هر دو افزونه ویژگی‌های مشترکی را ارائه می‌ دهند که می‌تواند برای کاربرانی که قصد خرید دارند باعث سردرگمی شود.

راکت وردپرس (WP Rocket)

راکت وردپرس با ساده کردن تنظیمات حافظه پنهان برای کاربران معمولی محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. قبلا ها (یا حتی اکنون با بسیاری از افزونه‌ها مانند W3 Total Cache)، باید صدها تنظیمات را انجام دهید تا کش کردن سایت خود را فعال کنید. با این حال، راکت وردپرس یک صفحه تنظیمات واحد را ارائه می دهد که در آن می توانید در چند برگه پیمایش کنید و گزینه های مورد نظر را تغییر دهید.
این افزونه به صورت خودکار صفحه سایت و کش مرورگر را پس از فعال شدن در سایت شما فعال می کند. می‌توانید کش موبایل را فعال کنید، CSS ها را کم حجم کنید،CSS بلااستفاده را حذف کنید، بارگذاری اولیه بهبود ببخشید، پایگاه داده را بهینه سازی کنید، بارگذاری تنبل را فعال کنید و … . افزونه های زیر مشابه یا مکمل راکت وردپرس هستند اما با امکانات کمتر.

WebP

Sucuri

Cloudflare

Rocket CDN

“افزونه راکت وردپرس” یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین افزونه‌ها برای بهبود عملکرد وب‌سایت‌های وردپرس است. این افزونه از مسائل مرتبط با تنظیمات وردپرس، بهینه‌سازی تصاویر، مدیریت استایل‌ها و اسکریپت‌ها و بهبود عملکرد کلی سایت شما پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی افزونه راکت وردپرس شامل:

  1. ذخیره سازی ذخیره‌سازی: این افزونه از قابلیت ذخیره‌سازی کش برگه‌ها و پست‌ها به منظور کاهش زمان بارگذاری سایت استفاده می‌کند. این کار باعث بهبود سرعت بارگذاری وب‌سایت و کاهش فشار بر سرور می‌شود.
  2. تنظیمات تصاویر بهینه‌سازی: این افزونه به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را بهینه‌سازی کنید و از مزایای تصویر بهینه‌سازی استفاده کنید. به علاوه، شما می‌توانید از ویژگی بارگذاری تاخیری تصاویر استفاده کنید تا بهبود زمان بارگذاری تصاویر و بهینه‌سازی عکس‌ها کمک کند.
  3. تنظیمات بهینه‌سازی CSS و JavaScript: افزونه به شما امکان می‌دهد تا اسکریپت‌ها و فایل‌های CSS اضافی را حذف کنید و منابع CSS و JavaScript را بهینه‌سازی کنید.
  4. پیش‌بینی بارگذاری CSS: شما می‌توانید با استفاده از این افزونه CSS را بهینه‌سازی کنید و CSS بهینه‌سازی‌شده را به مرورگرها ارائه دهید.
  5. پشتیبانی از CDN: این افزونه اتصال به شبکه توزیع محتوا (CDN) را پشتیبانی می‌کند که کمک به بارگذاری سریع‌تر محتوا از سرور‌های مختلف جهان می‌کند.
  6. کاهش درخواست‌ها به سرور: با کاهش درخواست‌های ارسالی به سرور، افزونه بهینه‌سازی وردپرس می‌تواند به بهبود عملکرد سرور کمک کند.
  7. تجزیه‌وتحلیل عملکرد: افزونه به شما اجازه می‌دهد تا عملکرد و کارایی وب‌سایت خود را با روش‌های پیشرفته مانند گزارش‌ها و آمارهای جامع پیگیری کنید.
  8. بهینه‌سازی تصاویر وردپرس: این افزونه دارای امکانات بهینه‌سازی تصاویر و تصاویر ویژه برای وردپرس است که به بهبود کیفیت وب‌سایت کمک می‌کند.

پریفمترز (Perfmatters)

این افزونه ویژگی های ساده ای نسبت به راکت وردپرس دارد همچنین اهداف کاملاً متفاوت ارائه می دهد.با این افزونه می‌توانید موارد غیرضروری بارگذاری‌شده در وردپرس مانند فید، شکلک، اسکریپت، اسکریپت WLM، پیوندهای RSD، REST API و غیره را غیرفعال کنید. همچنین می‌توانید از بارگذاری تنبل، بهینه‌سازی فونت Google  و فعال کردن بازنویسی CDN استفاده کنید. پریفمترز هیچ ویژگی کش برای سطح صفحه و کش مرورگر ارائه نمی دهد.
این افزونه همچنین ویژگی های اضافی زیر را هم ارائه می دهد:

می توانید JS را به تعویق بیندازید، و از مدیریت اسکریپت برای حذف منابع غیرضروری بارگذاری شده توسط تم و افزونه های شما در هر صفحه استفاده کنید.
شیوه نامه ها، اسکریپت ها، بلوک ها، ویجت ها و جعبه های متا و ووکامرس را حذف کنید.
فونت‌های Google و Analytics را به صورت محلی روی سرور خود میزبانی کنید.

افزونه “Perfmatters” یک افزونه مفید و محبوب برای بهینه‌سازی عملکرد و سرعت وب‌سایت‌های وردپرس است. این افزونه با امکانات مختلف به شما امکان می‌دهد تا وب‌سایت‌های خود را بهبود دهید و زمان بارگذاری صفحات را کاهش دهید. در ادامه، برخی از ویژگی‌ها و امکانات کلیدی این افزونه را معرفی می‌کنم:

  1. غیرفعال‌سازی اسکریپت‌ها و منابع اضافی: با Perfmatters می‌توانید اسکریپت‌های غیرضروری یا منابعی که برای صفحه مشخصی لازم نیستند، غیرفعال کنید. این کار می‌تواند به بهبود عملکرد و سرعت بارگذاری صفحات کمک کند.
  2. بهینه‌سازی تصاویر: Perfmatters ابزار بهینه‌سازی تصاویر داخلی برای وردپرس را فراهم می‌کند. این به شما اجازه می‌دهد تصاویر را بهینه‌سازی کنید و حجم فایل‌های تصویری را کاهش دهید.
  3. کنترل بارگذاری فایل‌های CSS و JavaScript: شما می‌توانید به طور دقیق کنترل کنید که کدام فایل‌های CSS و JavaScript برای هر صفحه بارگذاری شوند. این امکان به شما اجازه می‌دهد که اسکریپت‌های غیرفعال را به صورت خودکار حذف کنید.
  4. مدیریت کوکی‌ها: Perfmatters به شما اجازه می‌دهد که کنترل دقیق‌تری بر کوکی‌های مرورگر شما داشته باشید. این کمک می‌کند به تعداد و حجم کوکی‌ها کاهش دهید.
  5. مسدودسازی لینک‌های Gravatar: این افزونه به شما اجازه می‌دهد لینک‌های Gravatar را از کامنت‌های وب‌سایتتان حذف کنید. این کار می‌تواند به کاهش تعداد درخواست‌های از سرور Gravatar کمک کند.
  6. بهینه‌سازی نوار ویژگی‌ها: Perfmatters دارای ویژگی‌های بهینه‌سازی برای نوار ویژگی‌ها (Admin Bar) مدیریت وردپرس است. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا اجزای نوار ویژگی‌ها را به حداقل برسانید و تاثیر آن‌ها بر سرعت بارگذاری سایت خود را کاهش دهید.

جمع بندی:

هر دو افزونه ممتاز هستند و هیچ نسخه رایگانی برای آزمایش آن ها در دسترس نیست. بنابراین، تنها گزینه خرید از وب سایت های توسعه دهنده و معتبر است. در واقع به همین دلیل است که ما این مقاله را نوشته ایم تا بتوانید قبل از خرید تصمیم درست و صحیحی بگیرید.

برای استفاده در یک سایت می توانید راکت وردپرس را با قیمت 99 هزار تومن (البته در این تاریخ) دریافت کنید.
پریفمترز با قیمت 79 هزار تومن در دسترس است.

محیط کاربری راکت وردپرس

محیط کاربری پریفمترز

بررسی افزونه راکت وردپرس و پریفمترز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست