cms

cms چیست؟ سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد، مدیریت و بهینه سازی تجربه دیجیتالی مشتریان شما است.

به طور خاص، CMS یک برنامه نرم افزاری است که به کاربران امکان می دهد در ایجاد، ویرایش، و تولید محتوای دیجیتال با یکدیگر همکاری کنند: صفحات وب، پست های وبلاگ، و غیره. شما محتوای دیجیتال را به یک سیستم قوی‌تر راه‌اندازی می‌کنید که هسته اصلی مدیریت یک تجربه دیجیتالی کلی در بسیاری از کانال‌های مختلف، مانند ایمیل، برنامه‌های تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و موارد دیگر است.

هر راه حل اساسی برای مدیریت محتوای وب به شما کمک می کند محتوا را آپلود یا بنویسید، آن را قالب بندی کنید، سرفصل ها و تصاویر را اضافه کنید، و تعدادی از کارهای پشت صحنه مانند SEO را انجام دهید. اما در دنیای چند دستگاهی و کاربر محور، این کافی نیست. دیجیتال مارکتینگ تکامل یافته است و تمرکز عمیق‌تری بر تجربه مشتری دارد و در عین حال برنامه‌های تلفن همراه، اینترنت اشیا و موارد دیگر را در بر می‌گیرد. همه اینها به یک سیستم مدیریت محتوای وب بستگی دارد که مدیریت محتوا را از ارائه محتوا جدا می کند.
امروزه بسیاری از سازمان ها به چیزی بیش از یک CMS نیاز دارند در مورد تفاوت بین این دو و اینکه چرا یک CMS مستحکم برای یک DXP قوی ضروری است، روشن شوید.

اصطلاحات «سیستم مدیریت محتوا» و «سیستم مدیریت محتوای وب» (WCM یا WCMS) اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، و هیچ تعریف صنعتی روشنی وجود ندارد که به شما اجازه دهد یکی را از دیگری را تشخیص دهید.

CMS مستلزم ایجاد، ویرایش و مدیریت محتوا است، در حالی که WCM به همه اینها، به علاوه مدیریت خود وب سایت شما دلالت دارد.

قابلیت های مهم در راه حل مدیریت محتوا عبارتند از:

مدیریت محتوا: چگونه می توانید محتوای وب (از جمله متن، تصاویر، ویدئو و صدا) را ایجاد، ویرایش، پست و مدیریت کنید؟
ارائه: مشتریان از دستگاهی به دستگاه دیگر می پرند و هیچ سازمان بازاریابی نمی تواند تلاش انسان را برای بهینه سازی هر پست وبلاگ یا صفحه کاتالوگ برای لپ تاپ، تبلت و فرمت های برتر تلفن هوشمند انجام دهد. می‌خواهید یک بار آن را ایجاد کنید و از CMS بخواهید که ارائه را متناسب با دستگاه، خودکار کند.
یکپارچه سازی: آیا راه حل، مانند پلتفرم تجربه Sitecore، جامع نگر است یا برای اتصال محتوای شما به برنامه های کاربردی دیگر، مانند ابزارهای CRM و ERP،  به پلتفرم های خارجی مهم مانند فیس بوک، به API ها متکی است؟ آیا APIهایی که به آنها نیاز دارید در دسترس هستند؟
تجارت: یک ادغام مهم این است که بتوان یک ارائه بازاریابی شخصی را به سیستم های تجارت دیجیتال خود متصل کرد. اگر این مقصد را از نقشه خود رها کنید، نمی‌توانید به «سفر مشتری» بپردازید.
شخصی‌سازی: آیا می‌تواند محتوای مرتبط را برای بازدیدکنندگان منحصربه‌فرد، بر اساس شخصیت، مکان یا حتی به صورت جداگانه بر اساس تعامل گذشته با نام تجاری شما هدف قرار دهد؟
تجزیه و تحلیل: شما در حال ارائه محتوا هستید، اما آیا کسی آن را می خواند؟ و بعد چه می کنند؟ تقاضای مشاهده عملکرد را داشته باشید تا بتوانید تلاش های خود را بهینه کنید و ROI را تعریف کنید.
حاکمیت: آیا می توانید پس از ارسال مطالب، آن را پیدا کنید؟ آیا می توانید به شدت کنترل کنید که چه کسی مجاز است آن را تأیید کند، تغییر دهد، منتشر کند، حذف کند؟ آیا می توانید بگویید چه زمانی محتوا از نظر مفیدی پیر شده است؟
پشتیبانی چند زبانه: آیا به زبان های دیگر ترجمه می کنید و در سطح جهانی منتشر می کنید؟ آیا راه حل می تواند آن را پشتیبانی کند؟
مقیاس پذیری/عملکرد/پایداری: آیا راه حل از نقطه نظر فناوری اساسی قابل اعتماد است و آیا با نیازهای سازمان شما رشد خواهد کرد؟ شاید بخواهید به مدیریت محتوای ابری نگاه کنید.
آموزش/پشتیبانی فروشنده: راه‌حل‌های WCM به طور فزاینده‌ای پیچیده هستند، با وعده‌های روزافزون‌تر، اما بیشتر تیم‌ها برای راه‌اندازی و اجرای فراتر از سطح پایه به کمک نیاز دارند.

با CMS وردپرس، وب سایت خود را به راحتی بسازید و مدیریت کنید

آیا می دانید که برای داشتن یک وب سایت حرفه ای، نیازی به برنامه نویسی ندارید؟ با استفاده از یک CMS، شما می توانید محتوای وب سایت خود را خودتان انتخاب، اضافه و ویرایش کنید، بدون اینکه نیازی به کدنویسی داشته باشید.

CMS یا سیستم مدیریت محتوا، یک نرم افزار است که کارهای سخت را برای شما آسان می کند. شما فقط باید محتوای خود را در یک صفحه ی ساده وارد کنید و CMS به شما کمک می کند تا آن را در وب سایت خود نمایش دهید. شما می توانید از قالب ها، پلاگین ها و امکانات دیگری استفاده کنید تا وب سایت خود را زیبا و کارآمد کنید.

CMS ها برای انواع مختلف وب سایت ها مناسب هستند. اگر می خواهید یک وبلاگ، یک سایت خبری، یک فروشگاه آنلاین، یک پورتفولیو یا هر چیز دیگری داشته باشید، می توانید از یک CMS استفاده کنید. بعضی از معروف ترین CMS ها عبارتند از:

  • WordPress – یک CMS رایگان و منبع باز که برای وبلاگ نویسی و سایت های خبری بسیار محبوب است. WordPress بیش از 40 درصد از وب سایت های اینترنت را تحت پوشش قرار می دهد.
  • Joomla – یک CMS قدرتمند و چند منظوره که برای ساخت وب سایت های پیچیده و پویا مناسب است. Joomla از بیش از 8 درصد از وب سایت های اینترنت پشتیبانی می کند.
  • Drupal – یک CMS پیشرفته و انعطاف پذیر که برای ساخت وب سایت های بزرگ و پربازدید با نیازهای امنیتی بالا طراحی شده است. Drupal حدود 2 درصد از وب سایت های اینترنت را در بر می گیرد.

حالا که با CMS آشنا شدید، چرا منتظر می مانید؟ شروع کنید و وب سایت خود را با CMS بسازید و مدیریت کنید. اگر کمکی خواستید، مجموعه طراحی سایت بلوویرا همیشه در خدمت شما هستم.

 

طراحی سایت در تبریز
طراحی سایت در ارومیه
طراحی سایت در اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست