دعوت به اقدام بلوویرا

 

دعوت به اقدام  یا CALL TO ACTION (CTA) یک اصطلاح بازاریابی است که به گام بعدی که یک بازاریاب می‌خواهد مخاطب یا خواننده خود بردارد، اشاره دارد. CTA می تواند یک لینک مستقیم به صفحه فروش داشته باشد. به عنوان مثال، می‌تواند به خواننده دستور دهد تا برای تکمیل فروش، روی دکمه خرید کلیک کند، یا به سادگی می‌تواند مخاطب را به سمت مصرف‌کننده کالا یا خدمات آن شرکت سوق دهد. دعوت به اقدام می تواند پیشنهاد کند که کاربر ، مشترک خبرنامه ای شود که برای مثال حاوی به روز رسانی های محصول است. برای موثر بودن یک CTA باید واضح باشد و بلافاصله پیام بازاریابی را دنبال کند.

موارد کلیدی

دعوت به اقدام یک اصطلاح بازاریابی است که به مرحله بعدی یا اقدامی که بازاریاب می خواهد مصرف کننده یا کاربر انجام دهد اشاره دارد. تماس‌ها برای اقدام می‌توانند مستقیم باشند، مانند دکمه‌ای که می‌گوید «هم اکنون بخر» یا یک CTA نرم‌تر مانند «بیشتر بخوانید». از طریق روش هایی مانند تست A/B، بازاریابان می توانند بیاموزند که کدام CTA در وادار کردن مخاطب به انجام یک عمل خاص مؤثرتر است.

درک دعوت به اقدام 

ماهیت CTA بسته به رسانه تبلیغاتی متفاوت است. به عنوان مثال، یک تبلیغ تلویزیونی برای یک سازمان خیریه ممکن است با یک CTA خاتمه یابد که افراد را به تماس با شماره 09000 یا بازدید از یک صفحه وب هدایت می کند، در حالی که خبرنامه الکترونیکی ماهانه یک موسسه خیریه ممکن است فقط حاوی یک دکمه “اهدای وجه” در آن باشد. .

در این راستا، بسته به جایی که مشتری در سفر برای خرید محصول است (سفر مشتری) هر دو فراخوان سخت و نرم وجود دارد. برای مثال، یک دعوت به اقدام ملایم‌تر به‌عنوان مشتری، صرفاً یادگیری در مورد یک محصول یا نام تجاری جدید است که ممکن است آنها را به یادگیری بیشتر دعوت کند. سایر CTAهای مستقیم تر دارای زبانی مانند «هم اکنون خرید کن» هستند.

تست CTA و A/B

تبلیغ‌کنندگان دریافته‌اند که داده‌های دعوت به اقدام یک فرصت عالی برای تست A/B است که اثربخشی روش‌های بازاریابی را آزمایش می‌کند. جمله بندی و ظاهر کلمه برای تبدیل اهمیت بالایی دارد. افرادی که از اصطلاح «آزمایش رایگان» دوری می‌کنند، گاهی اوقات واکنش متفاوتی نسبت به «امتحان کنید» یا «اکنون دسترسی داشته باشید» نشان می‌دهند. به ویژه در دیجیتال مارکتینگ ، امکان اجرای آزمایش‌ها در زمان واقعی وجود دارد و با وارد شدن داده‌های مربوط به نرخ کلیک، CTA را تغییر دهید.
یک CTA می تواند نقطه اوج یک تبلیغ یا صرفاً یک مرحله از فرآیند باشد. فیلترهای فروش که در آن سرنخ ها جمع آوری، کشت و تبدیل می شوند دارای چندین CTA خواهند بود. برای مثال، فرآیند ممکن است با یک CTA برای مشتری شروع شود تا یک اشتراک آزمایشی را امتحان کند و سپس با چندین CTA میانی برای تشویق به ارتقا ادامه یابد. این می تواند با یک CTA “نهایی” برای حفظ دسترسی در صورت تبدیل نشدن لید دنبال شود. در مرحله بعد، ممکن است یک CTA اضافی در یک بازه زمانی مشخص پس از “آخرین” CTA با تخفیف یا تشویق دیگری برای مشتری ارسال شود. هر اقدام CTA را می توان بر اساس آخرین CTA که چشم انداز نادیده گرفت و بازخورد همه مشتریان بالقوه از آزمایش های AB به شکل متفاوتی بیان کرد.

بازاریابی دیجیتال از بازخورد تحلیلی برای تنظیم ظاهر و فراوانی CTAها استفاده می کند. رسانه‌های چاپی و دیگر رسانه‌های سنتی فاقد مکانیسم‌های بازخوردی هستند که بتواند با چنین فوریتی مطابقت داشته باشد، اما هنوز هم مخاطبانی وجود دارند که می‌توان با استفاده از این کانال‌های سنتی به آنها دسترسی پیدا کرد. چه دیجیتال و چه سنتی، در صورتی که یک تبلیغ فاقد یک CTA واضح باشد، تبدیل مخاطب به مشتری دشوار است.

8 نوع CTA که باید در وب سایت خود داشته باشید

ایجاد لید یا سرنخ

اول از همه، فراخوان برای اقدام برای ایجاد سرنخ از وب سایت شما بسیار مهم است. از آنجایی که شما سعی می کنید بازدیدکنندگان را از طریق این CTA ها به سرنخ تبدیل کنید، می خواهید آنها را در هر نقطه ای از وب سایت خود با درصد بالایی از بازدیدکنندگان جدید قرار دهید.

محبوب‌ترین مکانی که مردم این نوع CTA را قرار می‌دهند در وبلاگشان است — در انتهای پست‌هایشان، در نوار کناری، و شاید حتی به عنوان یک بنر شناور در گوشه. برای موفقیت، این CTAها باید چشم نواز باشند و ارزش کلیک کردن روی آن را به طور مؤثری به اشتراک بگذارند — بازدیدکنندگان باید بدانند که وقتی به صفحه فرود مورد نظر CTA می رسند دقیقاً چه انتظاری داشته باشند.

تکمیل و ارسال فرم

و هنگامی که بازدیدکنندگان شما به صفحه فرود شما برسند، قبل از اینکه بتوانند به عنوان سرنخ ثبت شوند، باید دو کار دیگر انجام دهند: فرمی را پر کنید و روی دکمه ای کلیک کنید تا اطلاعات خود را به پایگاه داده مخاطبین خود ارسال کنید.

از آنجایی که بازدیدکنندگان شما بسیار نزدیک به پیشرو شدن هستند، نمی‌خواهید با یک دکمه ارسال ضعیف از شکاف‌ها عبور کنند. بنابراین، بسیار مهم است که کپی دکمه “ارسال” خود را با چیزی کاربردی تر و خاص تر به پیشنهاد بازاریابی که قرار است اطلاعات خود را برای آن ارائه دهند، مبادله کنید.

ببینید چگونه فرم و دکمه ضبط سرنخ زیر بسیار کاربردی تر و جذاب تر از دکمه “ارسال” هستند؟

دکمه “بیشتر بخوانید”.

در هر مکانی که فید محتوا را نمایش می دهید – وبلاگ خود، صفحه مطالعه موردی مشتری یا حتی اتاق خبر خود – احتمالاً نمی خواهید کل پست یک صفحه اصلی را نمایش دهید. بینندگان صفحه اصلی خود را با نمایش چند پاراگراف اول محتوای خود و به دنبال آن یک CTA “بیشتر بخوانید” را تشویق کنید تا بر روی پست های جداگانه کلیک کنند.
علاوه بر اینکه اجازه می‌دهد محتوای بیشتری در فید صفحه اصلی شما نمایش داده شود، دکمه‌های “بیشتر بخوانید” مطمئن می‌شوند که پست‌های جذاب شما آماری را که شایسته آن است دریافت می‌کنند. به این ترتیب، افراد باید برای خواندن هر پستی به جای پیمایش در صفحه اصلی، روی آن کلیک کنند، که تضمین می کند که خود پست با ترافیک خودش، نه صفحه اصلی، اعتبار پیدا می کند.

 

طراحی سایت در تبریز

 

کشف محصول یا خدمات

وقتی کسی در وب سایت شما جستجو می کند و سعی می کند درباره شرکت شما و چیزهایی که ارائه می دهد بیاموزد، می خواهید این کار را تا حد امکان برای او آسان کنید. به هر حال، محصولات و خدمات شما چیزی هستند که کسب و کار شما را سرپا نگه می دارند. لازم نیست CTAها تصاویر فانتزی باشند — متن ساده روی یک دکمه می تواند این کار را انجام دهد، تا زمانی که دکمه به اندازه کافی در پس زمینه خود برجسته باشد.

اشتراک گذاری  در شبکه اجتماعی

یکی از ساده‌ترین انواع فراخوان‌ها، مواردی است که شما را تشویق می‌کند تا محتوایی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی روشی کم تعهد برای بازدیدکنندگان، سرنخ ها و مشتریان برای تعامل با برند شما هستند. بنابراین، مطمئن شوید که آنها را در مکان هایی که در وب سایت شما منطقی است – پست های وبلاگ، صفحات فرود و غیره قرار دهید.
با این حال، فقط به آنها سیلی نزنید. به عنوان مثال، نمی خواهید آنها را در مکان هایی قرار دهید که افراد اطلاعات شخصی خود را به شما می دهند.
بهترین بخش در مورد این نوع CTA این است که سفارشی کردن آن واقعا آسان است.

تولید لید

پس چه اتفاقی می‌افتد زمانی که شخصی پیشرو می‌شود اما کاملاً آماده نیست که مولا را برای محصول یا خدمات شما بگذارد؟ شما باید آنها را با نوع دیگری از پیشنهاد جذب کنید – اما پیشنهادی که بیشتر با پیشنهاد محصول شما هماهنگ باشد تا یک پیشنهاد بازاریابی قیفی.

به پیشنهادهایی مانند نمایش‌های محصول، آزمایش‌های رایگان، یا قیمت‌های رایگان فکر کنید — این پیشنهادی است که می‌خواهید با CTA پرورش دهنده پیشرو تبلیغ کنید. می‌خواهید این CTA‌ها را در مکان‌هایی که می‌دانید سرنخ‌های زیادی بازدید می‌کنند به نمایش بگذارید – شاید به عنوان یک گزینه CTA هوشمند در یک پست وبلاگ یا به عنوان یک پیشنهاد در پایین صفحه تشکر از یک پیشنهاد بازاریابی دیگر.

 فروش

و هنگامی که تمام تولید سرنخ و پرورش سرنخ شما انجام شد، می خواهید به تجارت بپردازید و آن سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنید. این نوع CTA بسیار متمرکز بر فروش خواهد بود: شما می خواهید مشتریان بالقوه را وادار کنید که بخواهند محصول یا خدمات شما را همین الان از اینجا بخرند.
مجدداً، اگر CTAهای هوشمند دارید، می‌توانید از آن‌ها در انتهای پست‌های وبلاگ استفاده کنید – اما همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که آنها را در صفحات محصول قرار دهید، زیرا مشتریان بالقوه ممکن است بخواهند قبل از شروع به کار، آخرین تحقیق را انجام دهند.

تبلیغات مناسبتی

اگر رویدادی را برگزار می کنید – چه به صورت آنلاین و چه حضوری – کاملاً واضح است که می خواهید مردم (و بسیاری از آنها) را برای شرکت در آن ترغیب کنید.از CTA تبلیغاتی رویداد برای افزایش آگاهی از رویداد یا حتی کمک به فروش بلیط استفاده کنید. بهترین بخش در مورد این نوع CTA این است که مکان های بی پایانی وجود دارد که می توانید آن را قرار دهید، بسته به اینکه در کدام بخش از مخاطبان خود می خواهید شرکت کنید.برای مشتریان، ممکن است این را در صفحه ورود، داشبورد، یا حتی در صفحه ای که به آنها رسید ارائه می دهید قرار دهید. یا برای سرنخ ها، می توانید این CTA را در نوار کناری وبلاگ خود نشان دهید. امکانات بی پایان هستند.

مقالات مرتبط: تحقیق کلمه کلیدی
مقالات مرتبط: خلاصه کتاب هفت عادت مردمان موثر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست