سایت وردپرس یا html

وردپرس یا html اختصاصی ؟ مساله این است.

وردپرس و HTML دو cms رایج سازندگان وب سایت هستند.

اگر قبلاً هرگز کدنویسی نکرده اید،ایجاد یک وب سایت از ابتدا با استفاده از html می تواند واقعاً دشوار به نظر برسد. خوشبختانه امروز ، وردپرس وجود دارد و به شما امکان می دهد تا بدون هیچ دانش برنامه نویسی ، محتوایتان را به راحتی مدیریت و منتشر کنید.

با این حال هر دو ، بسته به نیاز شما، مزایا و معایب خاص خود را دارند.

آشنایی با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که به کاربران این امکان را می دهد تا به راحتی محتوای وب سایت را با استفاده از پنل مدیریتی که به طور خاص طراحی شده است  ایجاد، مدیریت و اصلاح کنند. برای شروع استفاده از آن نیازی به دانستن کدنویسی توسط کاربران نیست.

بیش از 30 درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت از وردپرس استفاده می کنند، بنابراین، وردپرس را به معروف ترین CMS در بازار تبدیل می کند. این توسط شرکت های رسانه ای بزرگ مانند نیویورک تایمز، ام تی وی نیوز و بسیاری دیگر استفاده می شود.

به خاطر داشته باشید که دو پلتفرم مختلف وردپرس به نام های WordPress.org و WordPress.com وجود دارد. مهم است که هر دوی آنها را اشتباه نگیرید.

WordPress.org یک CMS منبع باز است. اینجاست که می‌توانید نرم‌افزار را دانلود کنید و تعداد زیادی پلاگین و تم رایگان پیدا کنید. همچنین اگر می خواهید یک وب سایت ایجاد کنید و می توانید آزادانه دامنه خود را انتخاب کنید (می توانید با استفاده از یک تولید کننده نام دامنه ایده بگیرید) و برای یک سرویس میزبانی وب ثبت نام کنید، باید انتخاب کنید.

بیایید نگاهی به مزایا و معایب وردپرس بیندازیم:

نکات مثبت

شروع کار با وردپرس آسان است زیرا برای دانستن نحوه استفاده از آن به هیچ مهارت کد نویسی نیاز ندارید. این به شما امکان می دهد تقریباً به طور کامل نیاز به دانستن نحوه کدنویسی را از بین ببرید. هنگام انجام وظایف مدیریت روزانه وب سایت شما، پلتفرم به طور خاص طراحی شده است که بسیار کاربر پسند باشد. وردپرس به دلیل نصب 5 دقیقه ای خود مشهور است.
به جای کد نویسی، بیشتر اقدامات را می توان از طریق رابط کاربری آن انجام داد. وردپرس به شما اجازه می دهد:
محتوا و صفحات را ایجاد یا به روز کنید.
عملکرد و ظاهر سایت خود را سفارشی کنید.
بسئو را بهبود ببخشید و مدیریت کنید
وردپرس بسیار قابل تنظیم است. می توانید به راحتی سایت خود را با افزونه ها ارتقا دهید و از تم های مختلف از پیش ساخته شده استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این پلتفرم دارای تعداد زیادی افزونه در بخش مخزن افزونه وردپرس موجود است. همچنین بسیاری از فروشگاه های آنلاین وجود دارند که افزونه ها و تم های وردپرس را با قیمت مقرون به صرفه مانند تم فارست ارائه می دهند. پلاگین ها امکانات سایت وردپرس را افزایش می دهند تا عملکرد و قدرت سایت شما را بیشتر کنند. در همین حال، از تم ها برای سفارشی کردن ظاهر وب سایت شما استفاده می شود.
وردپرس همیشه در حال توسعه است، زیرا به صورت منبع باز است. هر کسی می‌تواند در کد نویسی وردپرس مشارکت داشته باشد – جهت کمک به رفع مشکلات و اشکالات و غیره. همچنین می توانید تم ها و افزونه های وردپرس خود را ایجاد و توسعه دهید. این امر به توسعه سریع وردپرس کمک می کند زیرا هر زمان که یک نسخه جدید یا یک به روز رسانی وجود داشته باشد، پلت فرم همیشه بهتر می شود.

نکات منفی

وردپرس بر روی PHP و MySQL ساخته شده است. خوشبختانه، لازم نیست نگران باشید زیرا می توانید از وردپرس بدون دانش PHP و MySQL استفاده کنید. با این حال، برای ایجاد سفارشی‌سازی‌های پیشرفته‌تر که توسط افزونه‌ها یا تم‌ها ارائه نمی‌شوند، باید برخی از زبان‌های اسکریپت‌نویسی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت را بدانید، که ممکن است یادگیری آن زمان بر باشد.
شما باید به طور دوره ای وب سایت خود را مدیریت و مراقبت کنید و باید مطمئن شوید که هیچ گونه مشکلی وجود ندارد. بنابراین، از شما خواسته می شود که سایت وردپرس خود و برنامه های جانبی آن – مانند افزونه ها و تم ها – را همیشه به روز نگه دارید. اگر زمان شما برای حفظ سایت وردپرسی شما کم است، می توانید به سادگی از یک سرویس هاستینگ استفاده کنید که پشتیبان گیری و به روز رسانی روزانه سایت شما را فراهم می کند و به حفظ امنیت سایت وردپرس شما کمک می کند.

آشنایی با HTML

html یا Hyper-Text Markup Language یک زبان کد نویسی حاوی برچسب هایی است که برای طبقه بندی عناصر در صفحه وب سایت استفاده می شود.

HTML همراه با CSS و جاوا اسکریپت برای ساخت وب سایت استفاده می شود. این ساختار اساسی سایت ها را ارائه می دهد که بعداً توسط CSS و جاوا اسکریپت تقویت می شود.

CSS به شکل بصری ساختار اصلی طبقه بندی شده توسط HTML کمک می کند و نحوه قالب بندی محتوا و ارائه به کاربران را کنترل می کند.

جاوا اسکریپت برای تعاملی کردن وب سایت استفاده می شود و رفتار عناصر محتوای مختلف را در پاسخ به عملکرد کاربر کنترل می کند.

از نظر فنی، HTML و CSS زبان های برنامه نویسی نیستند – ساختار محتوای صفحه و اطلاعات سبک است. در حالی که جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی مبتنی بر منطق است.

جدا از این، وردپرس می تواند با HTML به عنوان یک وب سایت استاتیک ارائه شود. این به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را به آسانی در وردپرس مدیریت کنید،

بیایید نگاهی به مزایا و معایب HTML بیندازیم تا آن را بهتر متمایز کنیم.

نکات مثبت

نیاز کمتری به بک آپ گیری وجود دارد و از آنجایی که سایت های HTML ایستا هستند به طور مداوم به روز نمی شوند، شما فقط باید هر بار که تغییری ایجاد می کنید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، که در واقع چندان متداول نیست. همین امر در مورد به روز رسانی ها نیز صدق می کند. از آنجایی که به‌روزرسانی‌های زبان اسکریپت‌نویسی بسیار کم هستند، نسبت به وردپرس بسیار کمتر نگران آن باشید.
هنگام استفاده از HTML برای وب سایت خود، تقریباً همه چیز را در وب سایت خود کنترل می کنید. از آنجایی که شما وب سایت خود را از هسته با استفاده از زبان برنامه نویسی می سازید، دسترسی به کد و تغییر آن آسان تر از وردپرس است. این باعث می‌شود هنگام ادغام برخی ویژگی‌های اضافی انعطاف‌پذیرتر شود. به عنوان مثال، در حالی که وردپرس از پلاگین ها استفاده می شود، می توانید به راحتی از برنامه نویسی طرحواره در یک وب سایت HTML ایستا از طریق کد استفاده کنید.
وب سایت های HTML از منابع کمتری استفاده می کنند. می‌تواند روی سرور ارزان‌تری اجرا شود، زیرا برخلاف وردپرس، به سرورهای PHP یا MySQL نیاز ندارد.

نکات منفی

HTML قطعا برای مبتدیان مناسب نیست. HTML برای ساخت یک وب سایت اولیه خوب است. با این حال، اگر می خواهید محتوای خود را به روز کنید، باید کمی کدنویسی کنید و اگر می خواهید ظاهر سایت خود را تغییر دهید، باید CSS مختص به خود را بنویسید.
اگر می خواهید وب سایت خود را با استفاده از HTML بسازید، هزینه نگهداری آن اجتناب ناپذیر است. اگر توانایی کدنویسی ندارید، باید به یک توسعه‌دهنده پول بپردازید تا این تغییرات را انجام دهد یا به‌روزرسانی انجام دهد. البته می توانید کدنویسی را خودتان نیز یاد بگیرید. در وردپرس، شما به سادگی می توانید بدون هیچ کمکی این کار را انجام دهید. با در نظر گرفتن این، یک وب سایت HTML می تواند بسیار بیشتر از یک وب سایت وردپرس هزینه داشته باشد.

کدام یک را باید انتخاب کنید؟

بنابراین، پس از دانستن مزایا و معایب وردپرس و HTML، آیا ایده واضح تری دارید که کدام یک برای وب سایت شما بهتر است؟

اگر سایت شما نیازی به به روز رسانی، تغییرات منظم یا هر محتوای اضافی ندارد، HTML انتخاب بهتری است زیرا باعث می شود وب سایت شما سریعتر کار کند.

اگر می خواهید وب سایت کسب و کار خود را توسعه دهید و دائماً آن را به روز کنید، وردپرس بهترین انتخاب است. چرا؟

با وردپرس، می توانید وب سایت خود را به تنهایی، حتی بدون هیچ گونه مهارت فنی، حفظ کنید. همچنین می توانید هر زمان که بخواهید محتوا و صفحاتی را که نیاز دارید ایجاد کنید. علاوه بر این، افزونه‌های زیادی برای تقویت عملکرد سایت و رشد کسب و کار شما وجود دارد، به عنوان مثال:

وردپرس سئو فرندلی است، اما به راحتی می توانید با استفاده از افزونه های سئو، مانند Yoast SEO و rank math آن را بهینه سازی کنید.
اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، می توانید به راحتی آن را با استفاده از افزونه هایی مانند WooCommerce مدیریت کنید.
شما همچنین می توانید استراتژی بازاریابی محتوای خود را با استراتژی بازاریابی ایمیلی، به سادگی با استفاده از افزونه ها، ادغام کنید. برای حفظ ارتباط خود با مشتریان، با استفاده از افزونه ای مانند MailChimp، یک لیست ایمیل ایجاد کنید.
می‌توانید با خودکار کردن استراتژی‌های بازاریابی با استفاده از یک افزونه اتوماسیون بازاریابی، مانند Inboundnow، در زمان خود صرفه‌جویی کنید.
مشاهده فرمودین؟ شما می توانید از استراتژی بازاریابی آنلاین خود برای ایجاد سرنخ، تعامل منظم با مشتریان خود و فروش به سادگی با استفاده از افزونه های وردپرس نهایت استفاده را ببرید.

چه طور باید شروع کرد؟

بنابراین، اگر می خواهید شروع به ساخت یک وب سایت کنید، یک نام دامنه بخرید و بین استفاده از وردپرس یا HTML یکی را انتخاب کنید.

اگر می خواهید یک وب سایت با وردپرس ایجاد کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ارائه دهنده هاست مناسب وردپرس پیدا کنید. وردپرس را نصب کنید و شروع به ساخت وبسایت خود کنید. پس از نصب، باید یک تم انتخاب کنید و چند افزونه برای وب سایت خود نصب کنید.

اما، اگر می‌خواهید از یک وب‌سایت مبتنی بر HTML استفاده کنید، باید چیزهای بیشتری بیاموزید، مانند نحوه استفاده از HTML، CSS، PHP و جاوا اسکریپت حتی قبل از شروع ساختن وب‌سایت خود.

نتیجه گیری:

همانطور که می بینیم، تصمیم گیری در مورد انتخاب وردپرس یا HTML به عنوان پایه وب سایت به هدف اصلی شما بستگی دارد. در اینجا خلاصه ای سریع از آنچه در این مقاله به آن پرداختیم آورده شده است:

وردپرس علیرغم رایگان و متن باز بودن گزینه های زیادی را ارائه می دهد:

نکات مثبت:
سهولت در استفاده
قابل انعطاف
توسعه پذیری سریع

نکات منفی:

اگر می خواهید از ویژگی های پیشرفته استفاده کنید، منحنی یادگیری شیب سختی دارد.
مسائل تعمیر و نگهداری

در حالی که HTML به شما امکان می دهد همه چیز را در وب سایت خود کنترل کنید، برخی از جنبه ها وجود دارد که قبل از تصمیم گیری در مورد استفاده از آن باید در نظر بگیرید:

نکات مثبت:
پشتیبان گیری و به روز رسانی کمتر.
کنترل بیشتر
به منابع کمتری نیاز دارد

مکات منفی:
برای مبتدیان طراحی نشده است.
هزینه بالا.

بنابراین، اگر می خواهید وب سایتی بسازید که نیازی به تغییر یا به روز رسانی محتوا نداشته باشد، HTML انتخاب خوبی است. اما، اگر می خواهید سایت خود را با افزودن محتوا به طور منظم گسترش دهید، وردپرس یک انتخاب عالی است.

آیا تصمیم خود را گرفته اید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

 

مقالات مرتبط: خلاصه کتاب هفت عادت مردمان موثر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست