لندینگ پیج چیه؟

 

لندینگ پیج یک صفحه وب مستقل که مشتریان بالقوه وقتی از ایمیل، آگهی یا سایر مکان‌های دیجیتال کلیک می‌کنند، می‌توانند در آن فرود بیایند. هدف یک صفحه فرود گرفتن اطلاعات از مخاطبین در ازای چیزی ارزشمند است، مانند کد پیشنهاد  تخفیف در پاپ آپ . صفحات فرود با سایر صفحات وب متفاوت هستند زیرا در ناوبری همیشه سبز یک وب سایت زندگی نمی کنند. آنها هدف خاصی را در یک لحظه خاص از یک کمپین تبلیغاتی به مخاطبان هدف ارائه می کنند.
صفحه اصلی یک وب سایت معمولاً یک نمای کلی از یک تجارت ارائه می دهد. اما اگر هدف کوتاه مدت و مشخصی دارید، صفحه فرود یک کانال بازاریابی آنلاین ارزشمند است که می تواند به شما در رسیدن به آن هدف در سفر مشتری کمک کند.

لندینگ پیج چیست؟

صفحه فرود یک صفحه وب مستقل است که شخص پس از کلیک کردن از طریق ایمیل، آگهی یا سایر مکان‌های دیجیتال، وارد آن می شود.

هنگامی که آنها در صفحه فرود شما قرار گرفتند، کاربران تشویق می شوند تا اقدامی انجام دهند، مانند پیوستن به لیست شما یا خرید محصولات شما. اگر کاربر اقدام خاص مورد نظر خود را انجام دهد، صفحه فرود شما موفق شده است که آنها را تبدیل کند.

به طور معمول، صفحات فرود فقط کاربران خود را به انجام یکی از این اقدامات تشویق می کنند، مانند پر کردن فرم ثبت نام سفارشی در صفحه. اما چرا؟

دلیل آن چیزی است که محققان «پارادوکس انتخاب» می نامند. به زبان ساده، این بدان معناست که هر چه گزینه های بیشتری به افراد بدهید، تصمیم گیری و اقدام برای آنها سخت تر می شود.

تصور کنید در حال ارائه یک کتاب الکترونیکی رایگان هستید. اما در صفحه فرود خود، کاربران خود را نیز دعوت می‌کنید تا از وبلاگ شما بازدید کنند و محصولی بخرند و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما را بررسی کنند. با هر سوال، شانس دانلود کتاب الکترونیکی جدید توسط کاربران کاهش می یابد زیرا توجه آنها را از هدف اصلی خود دور کرده اید.

در نهایت، انتخاب های بیش از حد می تواند کاربران شما را تحت تأثیر قرار دهد و باعث شود آنها از کار بیفتند و هیچ اقدامی انجام ندهند. به همین دلیل بسیار مهم است که به جای 3 یا 4 روی یک فراخوان برای اقدام (CTA) تمرکز کنید.

به همین دلیل است که یک صفحه فرود باید سلسله مراتب بصری و ارزش پیشنهادی واضحی داشته باشد و باید برای بهترین بهینه سازی تبدیل آزمایش شود.

چه چیزی یک صفحه اصلی را از یک لندینگ پیج را متفاوت می کند؟

چیزهای زیادی وجود دارد که صفحات اصلی و صفحات فرود را از هم متمایز می کند. صفحات اصلی دارای:

لینک های بیشتر در یک صفحه اصلی معمولی، می توانید حداقل 10 پیوند پیدا کنید. اغلب یک منوی ناوبری در بالا، پیوندها در فوتر و بسیاری در محتوای صفحه وجود دارد. با این حال، در یک صفحه فرود که به خوبی بهینه شده است، معمولاً پیوندهای کمتری پیدا خواهید کرد، و گاهی اوقات فقط یک پیوند – پیوندی که به کاربران شما امکان تبدیل را می دهد.
دعوت به اقدام های گسترده تر صفحه اصلی شما کسب و کار شما را معرفی می کند و به عنوان مرکزی عمل می کند که کاربران می توانند از آنجا به گوشه های دیگر سایت شما حرکت کنند. از آنجایی که صفحه اصلی شما کارهای زیادی برای انجام دارد، محتوای آن اغلب گسترده است و دارای CTAهای کمتری است . از آنجایی که صفحات فرود یک هدف دارند، CTAهای سفارشی را تنظیم کرده اند (مثلاً “کتاب الکترونیکی رایگان ما را دانلود کنید”).
مخاطب و هدف متفاوت. بسیاری از افرادی که از صفحه اصلی شما بازدید می کنند احتمالاً هنوز تصمیم نگرفته اند که چه می خواهند. از سوی دیگر، کاربرانی که در صفحات فرود شما قرار می گیرند، قبلاً به آنچه ارائه می دهید علاقه نشان داده اند. آنها در سفر مشتری شما عمیق‌تر شده‌اند و آماده‌تر برای تبدیل شدن هستند.
صفحات فرود همه یکسان نیستند. آنها را می توان به 2 دسته کلی طبقه بندی کرد.

 

مقاله های مرتبط: ویدئو مارکتینگ چیست؟

 

دو نوع اصلی صفحات فرود

تا جایی که ساختار پیش می رود، صفحات فرود به طور کلی برای خدمت به 1 از 2 عملکرد ساخته می شوند: ایجاد سرنخ یا هدایت کاربران به مرحله بعدی.

صفحات فرود نسل لید (سرنخ)

این نوع صفحه فرود که به عنوان صفحات “سرنخ اصلی” و “تصرف سرنخ” نیز شناخته می شود، بر جمع آوری داده های سرنخی تمرکز دارد. به عبارت دیگر، اطلاعات مشتریان شما را جمع آوری می کند.

ویژگی علامت تجاری صفحه جذب سرنخ یک فرم است که به عنوان CTA عمل می کند. در ازای یک محصول یا خدمات، از کاربران اطلاعاتی مانند نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن آنها را می خواهد. حتی می توانید جزئیات بیشتری مانند محدوده سنی یا عناوین شغلی آنها را بخواهید. به این ترتیب می توانید با سرنخ ها تماس بگیرید و علاقه آنها را به کسب و کار خود پرورش دهید.

این داده ها هدف دیگری نیز دارد. اطلاعاتی که جمع آوری می کنید می تواند در مورد مخاطبین شما به شما آموزش دهد. سپس می‌توانید تلاش‌های بازاریابی خود را متمرکز کنید و افرادی را که با آنها مطابقت دارند و در نتیجه احتمال بیشتری برای تبدیل شدن دارند، هدف قرار دهید. این می تواند بازگشت سرمایه (ROI) شما را افزایش دهد، به خصوص اگر کمپین های تبلیغاتی پولی را اجرا کنید.

به این ترتیب، داده‌هایی که صفحات تولید سرنخ جمع‌آوری می‌کنند به بهبود استراتژی بازاریابی شما و کارآمدتر کردن آن کمک می‌کند. این به شما امکان می دهد تبلیغات خود را متناسب با مخاطبان خود تنظیم کنید تا پولی را برای تبلیغات برای افرادی که به احتمال زیاد تبدیل نمی شوند خرج نکنید.

صفحات فرود نسل پیشرو دارایی ارزشمندی برای کسب و کار شما هستند زیرا بینشی در مورد اینکه مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند و همچنین چگونه می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید را ارائه می دهند. اگر پرورش سرب برای شما یک اولویت است – یا باید مخاطبان خود را بهتر بشناسید – به سایت خود فکر کنید.

صفحات فرود کلیکی

برخلاف صفحات اصلی که از فرم ها استفاده می کنند، نقاط کانونی صفحات فرود کلیکی دکمه های CTA هستند. با کلیک بر روی دکمه، کاربران شما به صفحه ای هدایت می شوند که در آنجا می توانند اقدام مورد نظر شما را انجام دهند.

برای مثال، دکمه‌ای که می‌گوید «زمان‌بندی یک نسخه آزمایشی» ممکن است کاربر را به یک صفحه زمان‌بندی ببرد، «اکنون سفارش X» را به صفحه پرداخت هدایت کند و غیره.

اغلب صفحات فرود کلیکی را در وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک یا سایت‌های دیگر می‌بینید که به جای جمع‌آوری اطلاعات کاربر، بر فروش فوری تمرکز دارند. علاوه بر دکمه CTA، این صفحات فرود به طور کلی شامل اطلاعات متقاعدکننده ای مانند جزئیات محصول یا توصیفات کاربر برای جذابیت بیشتر و جذب مشتریان احتمالی هستند.

اهمیت و مزایای صفحه فرود

لندینگ پیج ها با سایر صفحات سایت شما متفاوت هستند زیرا بر روی اهداف خاص و کوتاه مدت تمرکز می کنند تا بتوانید به نتایج دلخواه خود برسید. صفحات فرود علاوه بر افزایش تبدیل‌ها، بهبود کمپین‌های تبلیغاتی پولی و ایجاد بینش جدید از مخاطبان، می‌توانند:

اعتبار خود را افزایش دهید. کاربران معمولاً از پیام‌های واضح و ساده که ارزش چیزی را که ارائه می‌دهید توضیح می‌دهند، قدردانی می‌کنند. یک صفحه فرود به خوبی برنامه ریزی شده به مشتریان خود نشان می دهد که شما بهترین منافع آنها را در ذهن دارید. آن‌ها همچنین مکان‌هایی هستند که می‌توانید در مورد محصول یا خدمات خود، که عنصری از اثبات اجتماعی هستند، اظهارنامه‌هایی درج کنید. اثبات اجتماعی نشان داده است که تبدیل ها را افزایش می دهد.

برند خود را تقویت کنید. این نتیجه حفظ ثبات در ظاهر، لحن، سبک و کپی وب سایت شما است. داشتن یک برند واضح و قوی چندین مزیت دارد. وقتی کاربران شما فوراً تبدیل نمی‌شوند، یک هویت برند قوی می‌تواند به آنها کمک کند تا شما را در آینده به خاطر بسپارند، به تلاش‌های بازاریابی مجدد شما پاسخ دهند یا شما را به دوستان خود توصیه کنند.

واضح است که لندینگ پیج ها برای استراتژی بازاریابی شما ضروری هستند. و هرچه صفحات فرود بهینه شده بیشتری داشته باشید، بهتر است. اما این دو سوال را ایجاد می کند: چگونه باید بهینه شوند و برای چه چیزی باید بهینه شوند؟

16 از بهترین روش های لندینگ پیج

مطمئناً شما می خواهید صفحات فرود شما ماشین های تبدیل خوبی باشند. اما همچنین مهم است که آنها را برای موتورهای جستجو طراحی کنید، روشی که به عنوان بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شناخته می شود. این باعث می‌شود صفحات شما در نتایج جستجوی ارگانیک بیشتر دیده شوند، که می‌تواند به افزایش ترافیک و تبدیل کمک کند.

ساختلندینگ پیج های مناسب سئو
سئو به خودی خود یک صنعت است، به این معنی که چیزهای زیادی برای کشف وجود دارد. با این حال، می توانید با این بهترین شیوه ها شروع به تقویت سئوی صفحات فرود کنید:

1. کلمات کلیدی بلند را هدف قرار دهید

اینها کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی بسیار خاص هستند که معمولاً 4 کلمه یا بیشتر هستند. برای مثال، «بهترین نکات کپی‌نویسی برای صفحات فرود» یک عبارت کلیدی طولانی است، برخلاف کلمه کلیدی بسیار ساده‌تر «صفحات فرود».

به عنوان یک قاعده، رتبه بندی برای کلمات کلیدی دم بلند بسیار آسان تر از کلمات کلیدی دم کوتاه است زیرا کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند. و از آنجایی که صفحات فرود دارای CTAهای بسیار خاصی هستند، قرار دادن کلمات کلیدی طولانی به طور طبیعی بر روی آنها آسان است.

2. ترافیک خود را تقسیم بندی کنید.

این احتمال وجود دارد که مخاطبان هدف شما از بیش از 1 نفر تشکیل شده باشد. برای مثال، اگر بطری‌های آب قابل استفاده مجدد می‌فروشید، می‌خواهید به چندین نوع خریدار بازاریابی کنید: ورزشکاران، مسافران، کوهنوردان و غیره. از آنجایی که این شخصیت های خریدار متفاوت هستند، برای جذب آنها به چندین رویکرد نیاز دارید.

ایجاد صفحات فرود جداگانه برای هر بخش از مخاطبان خود را در نظر بگیرید. این امر مستلزم تحقیق در مورد کلمات کلیدی است که هر شخص برای یافتن آنچه شما ارائه می دهید استفاده می کند. وقتی ترافیک خود را تقسیم بندی می کنید، می توانید دید خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید و پیام خود را طوری تنظیم کنید که برای افراد با نیازهای مختلف جذاب باشد.

3. بهبود سرعت بارگذاری صفحه.

وقتی بسیاری از شرکت‌های دیگر برای آن رقابت می‌کنند، جلب توجه یک مشتری بالقوه دشوار است. کاربران می توانند بی حوصله باشند و به راحتی حواسشان پرت شود، بنابراین اگر صفحه فرود شما به کندی بارگیری می شود، شانس شما برای تبدیل آنها کمتر می شود.

برای حفظ نرخ تبدیل بالا، صفحات فرود باید با سرعت رعد و برق بارگذاری شوند. خوشبختانه، چون آنها فقط 1 هدف دارند، بهینه سازی آنها آسان است. کاهش اندازه تصویر تنها یکی از راه هایی است که می توانید سرعت بارگذاری صفحه خود را افزایش دهید.

4. بک لینک کسب کنید.

اینها لینک هایی هستند که از سایت های دیگر به سایت شما باز می گردند. آنها ترافیک را به صفحات فرود شما ارسال می کنند و اساساً مانند رای اعتماد در چشم موتورهای جستجو عمل می کنند. هنگامی که بک لینک ها از وب سایت های معتبر و با اعتبار بالا می آیند، نشان می دهند که آنچه در صفحه شما وجود دارد ارزشمند است. در نتیجه، رتبه سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو افزایش می یابد.

تماس با وب‌سایت‌های دیگر را در نظر بگیرید تا فرصت‌هایی برای ارسال مهمان برای ایجاد بک لینک ایجاد کنید، اما مراقب هر سایتی باشید که درخواست پرداخت می‌کند—Google در مورد طرح‌های لینک‌سازی از این نوع اخم می‌کند.

5. محتوای خود را قابل اشتراک گذاری کنید.

این بدان معناست که آن را به نوعی منحصر به فرد یا بدیع کنید. به یاد داشته باشید، همه سرنخ‌های بالقوه شما با دیگرانی مرتبط هستند که ممکن است آنچه را که شما ارائه می‌دهید نیز بخواهند. وقتی به آنها اجازه می دهید صفحات فرود شما را به اشتراک بگذارند، می توانید به این شبکه های بزرگتر ضربه بزنید. علاوه بر هدایت بیشتر سرنخ ها به صفحه شما، این ترافیک افزوده رتبه بندی موتور جستجوی شما را افزایش می دهد.

بهینه سازی صفحات فرود برای تبدیل
سئو تنها نیمی از کار است. همچنین مهم است که صفحات فرود خود را برای تبدیل بهینه کنید. در اینجا 11 نکته در مورد چگونگی انجام آن وجود دارد.

6. یک تیتر فریبنده بنویسید.

کاربران Reel با یک تیتر جذاب و به خوبی نوشته شده اند. می توانید با کلمات کلیدی خاصی مانند “رایگان” یا “اکنون” توجه را جلب کنید. عنوان جذاب خود را با کپی رایتینگ قوی همراه کنید تا کاربران خود را به اندازه کافی در صفحه نگه دارید تا تبدیل کنند.

7. عنوان H1 خود را با عنوان متا که کاربران برای رسیدن به صفحه فرود روی آن کلیک کردند، مطابقت دهید.

این به کاربران اطمینان می دهد که در مکان مناسب قرار گرفته اند. انجام در غیر این صورت می تواند به اعتبار و رتبه بندی موتورهای جستجوی شما آسیب برساند، زیرا هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو عناوین متا نادرست را فریبنده و گمراه کننده می دانند.

8. سعی کنید CTA های خود را در بالای چین قرار دهید.

CTA شما باید یکی از اولین عناصر سایتی باشد که بازدیدکنندگان می بینند. متأسفانه، این همیشه امکان پذیر نیست، به خصوص زمانی که برای کاربران تلفن همراه طراحی می کنید. در چنین مواردی به نکته شماره 4 مراجعه کنید.

9. از نشانه های جهت دار برای راهنمایی کاربران به CTA خود استفاده کنید.

مثال‌های خوب شامل فلش‌ها یا تصویر شخصی است که به سمت CTA شما نگاه می‌کند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که CTA شما بالای صفحه نباشد. نشانه‌هایی که به طرز ماهرانه‌ای قرار گرفته‌اند، بازدیدکنندگان را تشویق می‌کنند تا پیمایش کنند، به خواندن ادامه دهند و تبدیل شوند.

10. محصول یا خدمات خود را در حال استفاده نشان دهید.

یک ویدیو یا نسخه ی نمایشی محصول می تواند زمینه را فراهم کند اگر چیزی غیر معمول یا به طور گسترده درک نشده ارائه دهید. این اطلاعات همچنین به مشتریان بالقوه کمک می کند تا خود را با استفاده از محصول یا خدمات شما تصور کنند.

11. ارائه اثبات اجتماعی.

آیا از مشتریان خوشحال اظهارنامه ای دارید؟ اگر چنین است، آنها را در کپی صفحه فرود خود قرار دهید. اگر محصول یا خدمات شما محبوب است، همچنین می توانید توجه داشته باشید که چند نفر قبلاً از پیشنهاد شما استفاده کرده اند. ارائه مدرک اجتماعی می‌تواند دیگران را متقاعد کند که وارد بازار شوند و خودشان محصول یا خدمات شما را امتحان کنند.

12. از نقاط گلوله استفاده کنید.

احتمالاً بیش از 1 ویژگی یا مزیت برای چیزی که ارائه می‌دهید وجود دارد، بنابراین آنها را با استفاده از لیست‌های شماره‌دار یا نقاط گلوله فهرست کنید. این برای خوانندگان راحت‌تر است، زیرا برای چشم آسان‌تر و قابل اسکن‌تر از یک بلوک متن بزرگ است.

13. CTA خود را تکرار کنید.

اگر صفحه شما دارای مقدار زیادی متن است، می تواند به قرار دادن CTA خود در ابتدا و انتهای و حتی در وسط کمک کند. ارائه فرصت‌های تبدیل بیشتر به خوانندگان، شانس آنها را برای اقدام افزایش می‌دهد، اما مراقب باشید که آنها را تحت تأثیر قرار ندهید. در اینجا چند نکته دیگر برای طراحی صفحه فرود وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

14. اطلاعات تماس خود را ارائه دهید.

دادن این گزینه به سرنخ‌هایتان که با سؤالات یا نگرانی‌ها با شما تماس بگیرند، آنها را راحت می‌کند، حتی آنهایی که واقعاً این کار را نمی‌کنند. چرا؟ ارائه اطلاعات تماس شما نشانه ای از مشروعیت است و به مشتریان می گویید که در صورت نیاز به آن کمک می کنید.

15. پیام خود را از طریق ویدئو ارسال کنید.

همه نمی خواهند کپی را در صفحه فرود شما بخوانند، و این بخشی از دلیل محبوبیت محتوای ویدیویی است. این بدان معنا نیست که وب سایت شما باید بدون متن باشد. جفت کردن متن با محتوای ویدیویی می تواند راهی موثر برای جلب و حفظ توجه کاربران باشد. از آنجایی که بسیاری از کاربران صدای خود را روشن نمی‌کنند، بهتر است در صورت امکان زیرنویس‌ها را نیز اضافه کنید.

16. چندین گونه از صفحات خود را آزمایش کنید.

عناوین مختلف، تصاویر بصری، فراخوانی برای اقدام، و موارد دیگر می توانند نتایج متفاوتی ایجاد کنند. تست های A/B را انجام دهید تا تغییرات صفحات فرود خود را آزمایش کنید و ببینید کدامیک بهترین عملکرد را دارند. این می تواند به شما کمک کند صفحات فرود خود را برای بیشترین موفقیت بهینه کنید.

مقصدهایی را ایجاد کنید که باید کلیک کنید
از آنجا که آنها به تبدیل سرنخ ها به مشتریان پولی کمک می کنند، صفحات فرود بخش مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما هستند. این صفحات به راهنمایی بیشتر کاربران در طول سفر مشتری شما کمک می کنند زیرا آنها به عنوان یک انگیزه برای اقدام عمل می کنند.

هر صفحه فرود منحصر به فرد یک فرصت است و محدودیتی برای تعداد صفحات فرود وب سایت شما وجود ندارد. اکثر مطالعات نشان می دهد که هر چه صفحات فرود یک وب سایت بیشتر باشد، تا زمانی که صفحات فرود آن با یکدیگر رقابت نکنند، تبدیل های بیشتری را مشاهده می کند. برای اطمینان از اینکه صفحات فرود شما برای ترافیک رقابت نمی کنند، مطمئن شوید که هر کدام جمعیتی متفاوت را هدف قرار می دهند یا کاربران شما را تشویق می کنند تا اقدام متفاوتی انجام دهند.

اکنون که می دانید صفحات فرود چیست و چگونه آنها را بهینه کنید، آماده ایجاد آن هستید؟

 

مقاله های مرتبط: تاریخچه مختصری از بازاریابی محتوا
معرفی الگوریتم های گوگل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست