نگاه 360 درجه به محتوا

 

همه ما جمله معروف «محتوا پادشاه است» را شنیده‌ایم، اما هیچ‌وقت درست‌تر از این زمان نبوده است. در یک سال و نیم گذشته محتوا در مرکز بازاریابی قرار گرفته است و امروزه اکثر  برندها – بزرگ و کوچک – بر تولید محتوا متمرکز شده اند که واقعاً مهم است. در واقع، طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه بازاریابی محتوا، 70 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که بهترین حوزه مرتبط با محتوا که سازمان آنها به سرمایه گذاری در آن ادامه خواهد داد، تولید محتوا است.
بنابراین، برای ما تعجب آور نیست که برندها دیگر از ما نمی پرسند که آیا باید محتوا تولید کنند یا خیر، بلکه در عوض مکالمات ما بر چگونگی ایجاد محتوایی متمرکز است که به اهداف تجاری کمک می کند و در عین حال ارزشی را به مخاطبان مورد نظر ارائه می دهد.

نیاز به بهینه سازی

همانطور که رابرت رز، موسس و مدیر ارشد استراتژی گروه مشاوره در موسسه بازاریابی محتوا، به درستی اشاره کرد – با توجه به تمرکز برندها بر روی ساده‌سازی استراتژی محتوا و تلاش‌هایشان، با تاکید روزافزون بر مقیاس و بهینه‌سازی محتوا ، موقعیت تجاری محتوا تغییر کرده است. به عبارت ساده، برندها متوجه می شوند که زمان، پول، منابع و استعداد زیادی را صرف تولید محتوای عالی کرده اند بدون اینکه بتوانند به نتیجه نهایی برسند. از این رو، تیم‌ها و رهبران محتوا در حال حاضر به دنبال راه‌حلی هستند که تضمین کند همه سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌هایشان تبدیل به کار می‌شود، یعنی محتوا منجر به نتایج عالی برای کسب‌وکار می‌شود.

علت اصلی: اکثر تیم های محتوایی برندها وظیفه دارند:

ایجاد محتوای بیش از حد
مدیریت چندین کانال توزیع
استفاده از ابزارهای تکنولوژیکی که نیازهای آنها را پشتیبانی نمی کند
همه این عوامل به پیچیدگی عملیاتی و ناتوانی در اندازه گیری موثر عملکرد می افزایند. با این حال، برای اطمینان از تأثیر مثبت بر نتایج کسب و کار، برندها نیاز به یک دید 360 درجه از همه ابتکارات محتوایی و عملکرد آنها دارند.

 

مقالات پیشنهادی : 4 مهارت جدید رهبران محتوا 

 

«نگاه 360 درجه به محتوا» چیست؟

با یک نمای 360 درجه از محتوا، شما به موارد زیر مجهز هستید:

داده‌های محتوایی را از کانال‌های دارای مالکیت و پولی، ناشران سفارشی، ایمیل‌ها و ارتباطات سرمایه‌گذار و کارمند ادغام کنید.
داده های کمی را با داده های احساسی تقویت کنید
محتوای با عملکرد بالا و پایین را شناسایی کنید
داده‌های بی‌درنگ درباره موفقیت‌ها و شکست‌های محتوای خود دریافت کنید
چگونه می توانید یک نمای 360 درجه داشته باشید؟ با اتخاذ یک پلتفرم محتوا سنج . این به شما امکان می دهد داده ها را در تمام کانال های خود جمع آوری کنید و در عین حال به شما کمک می کند تا به انواع مختلف داده های محتوا دسترسی داشته باشید، جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنید. این مجموعه داده یکپارچه در دسترس شما خواهد بود و اطلاعات را در زمان واقعی ارائه می دهد – یک تغییر کامل!

اما چرا دسترسی به یک نمای 360 درجه از محتوای شما اینقدر مهم است؟

یک نگاه 360 درجه به محتوا یک پیش نیاز برای ایجاد تأثیر است
اثبات ارزش محتوا نیازی است که به طور مداوم در طول تعامل ما با مشتریان، تحلیلگران صنعت و جامعه محتوایی مطرح می شود. به همین دلیل است که در بلوویرا ، ما معتقدیم که محتوا باید به سه نتیجه کلیدی تجاری مرتبط باشد – افزایش نام تجاری، افزایش ROI و ایجاد مخاطب. اتصال این نتایج به KPIهای قابل اندازه گیری می تواند به برندها کمک کند تا عملکرد و تأثیر محتوای خود را با موفقیت پیگیری کنند.

با این حال، وقتی داده‌ها در تیم‌ها، کانال‌ها و ابزارها پراکنده می‌شوند، تقریباً غیرممکن است که بینش واقعی از آن استخراج شود. در نتیجه، تیم های محتوا به این نتیجه می رسند:

تلاش زیادی برای کار بر روی صفحات گسترده و ادغام و تجزیه و تحلیل داده ها:

این امر آنها را از صرف زمان برای کارهای خلاقانه معناداری که بازاریابان محتوا واقعاً قرار است انجام دهند، دور می کند.
تنها به ابزارهایی که برای اندازه‌گیری محتوا ساخته نشده‌اند تکیه کنید. به عنوان مثال: اتکای کامل به پلتفرم های تجزیه و تحلیل وب، که منجر به اتخاذ معیارهای بیهوده می شود، که به طور بالقوه می تواند استراتژی محتوای شما را نادرست کند.
مقیاس بندی از طریق سازمان
در پایان روز، هدف اکثر تیم‌های محتوا ارائه تجربیات محتوایی است که تعامل معنادار را تسهیل می‌کند و الهام‌بخش اقدامات با ارزش است. در نتیجه، ابتکارات محتوا به طور فزاینده ای ماهیت متقابل و پیچیده می شود. از این رو، فرآیند تولید محتوا اغلب شامل ترکیب های مختلفی از مشارکت کنندگان و کارشناسان داخلی و خارجی است.

در حالی که این کار می‌تواند خلاقیت را تحریک کند و به ایجاد سریع‌تر محتوا کمک کند، اما می‌تواند محتوا را سازمان‌دهی داده‌ها و شناسایی مشارکت‌هایی که سوزن را به حرکت در می‌آورند را نیز با چالش مواجه کند. از این گذشته، شما نمی خواهید به صرف منابعی که به اهداف شما کمک نمی کند ادامه دهید. درک اینکه موفقیت محتوای شما از کجا می‌آید می‌تواند به بهینه‌سازی و افزایش تلاش‌ها و به حداقل رساندن اتلاف زمان برای پسرفت‌کننده‌ها کمک کند.

Insights > Numbers

از آنجایی که برندها در تلاش‌های خود برای محتوای خود تلاش می‌کنند، بسیار مهم است که محتوا را به گونه‌ای اندازه‌گیری کنید که اطمینان حاصل شود که بینش‌هایی را به دست می‌آورید و نه فقط اعداد بیهوده. این به این دلیل است که استخراج و عمل بر روی بینش‌های خاص محتوا می‌تواند اساساً استراتژی محتوای شما، اجرای آن و تأثیر آن بر تجارت شما را متحول کند. این بینش‌ها می‌توانند پاسخ‌هایی به سؤالاتی از قبیل:

  • مخاطبان شما در مورد محتوای شما چه احساسی دارند و چرا چنین احساسی دارند؟
  • عملکرد محتوای شما در هر دو سطح کلی و ریز چگونه است، چگونه در طول زمان تغییر کرده است، و چگونه در مقایسه با معیارهای صنعت عمل می کند؟
  • چه نسبتی از مخاطبان شما بیشتر یا کمتر از حداقل طول قابل قبول محتوای شما را پیمایش کردند؟
  • محبوب ترین سفرهای کاربران چیست و کدام محتوا تاثیرگذارترین سفرها را هدایت می کند؟

یک نمای 360 درجه از محتوایی که با پلتفرم هوشمند محتوا همراه است، اولین گام برای به دست آوردن این بینش است، و بنابراین، برای موفقیت تلاش‌های بازاریابی محتوای شما حیاتی است.

تجهیز تیم های محتوای خود به ابزارهایی که برای موفقیت نیاز دارند، نه تنها در وقت آنها صرفه جویی می کند، بلکه آنها را تشویق می کند تا روی کاری که بهترین انجام می دهند – ایجاد محتوای عالی – تمرکز کنند و در عین حال اطمینان حاصل شود که روی تلاش هایی که مهم هستند سرمایه گذاری می کنید.

 

مقالات مرتبط : سئوی خارجی چیست؟ 
مقالات مرتبط: ChatGPT چیست؟

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست