نیچ مارکتینگ بلوویرا

 

بازار طاقچه یک بخش متمرکز و قابل هدف از یک بازار گسترده تر است که در آن محصولات یا خدمات تخصصی می توانند فروخته شوند. ایجاد یک بازار خاص به کسب و کارها کمک می کند تا مزیت های رقابتی کسب کنند.

درباره بازارهای خاص و چگونگی پیدا کردن یکی برای کسب و کار خود بیشتر بیاموزید.

بازاریابی گوشه ای چیست؟

بازار طاقچه بخشی از یک بازار بزرگتر است که خواسته ها و ترجیحات خاص خود را دارد. شرکت‌ها بر بازارهای خاص تمرکز می‌کنند تا بهتر به یک مصرف‌کننده خاص رسیدگی کنند تا رقبایی که مخاطبان وسیعی را هدف قرار می‌دهند. با توجه به خواسته‌های منحصربه‌فردی که ارائه‌دهندگان جریان اصلی به آن توجه نمی‌کنند، کسب‌وکارها بازارهای خاص را دنبال می‌کنند تا وفاداری و درآمد را با مخاطبانی که عمدتاً نادیده گرفته می‌شوند، ایجاد کنند.

به عنوان مثال، به جای ارائه خدمات نظافت عمومی، یک کارآفرین ممکن است با ارائه خدمات صیقلی کف به طور انحصاری به دنبال شغلی باشد. کسب‌وکار دیگری در همان شهر ممکن است جایگاه جداگانه‌ای را اشغال کند و متخصص در محصولات تمیزکننده صرفاً تجزیه‌پذیر زیست‌تخریب‌پذیر باشد.

بازارها با هر اندازه قابل تشخیصی حاوی چندین زیرمجموعه هستند، اگرچه همه بازارهای خاص ممکن ارزش هدف گذاری را ندارند.

 مطالب پیشنهادی : ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی گوشه ای چگونه کار می کند

کلید ایجاد یک بازار خاص، تحقیق است. با تحقیق مجدانه در بازارهای خاص، یک کسب و کار می تواند تعیین کند که چه بخش های منحصر به فردی در حال حاضر وجود دارد، و کشف کند که در کجا می توان بخش های جدید را با موفقیت توسعه داد. هنگامی که بازار بالقوه ای را پیدا کردید، ضروری است به این فکر کنید که آیا می تواند سودآور شود یا خیر.

اگر این یک بازار خاص و بدون رقابت است، ممکن است کسب‌وکارها قبلاً متوجه شده باشند که سودآور نیست یا ارزش تلاش را ندارد. اگر تعداد کمی از محصولات یا خدمات مشابه وجود دارد، این می تواند نشانه ای از سودآوری بالقوه ایده شما باشد. ترفند سرمایه‌گذاری در یک بازار خاص، یافتن یا توسعه بخشی است که دارای مشتریان قابل دسترس، فضای رشد و عدم رقابت غالب باشد.

شما می توانید یک طاقچه را بر اساس عوامل زیادی تعریف کنید، اما برخی از راه های رایج عبارتند از:

ارزش های
علایق و سرگرمیها
جغرافیا
قیمت
درآمد
کیفیت
برآوردن سودمندی خواسته‌های یک مخاطب به تخصص، تضمین کیفیت و ارتباط با مخاطبان هدف بستگی دارد.

مزایای نیچ مارکتینگ 

چندین مزیت برای هدف قرار دادن یک بازار خاص وجود دارد:

کاهش رقابت
تلاش های تجاری متمرکز
ارائه تخصص
ایجاد وفاداری به برند

هرچه محصولات یا خدماتی که ارائه می‌کنید تخصصی‌تر باشد، رقابت کمتری وجود خواهد داشت که به کسب‌وکارها فرصت می‌دهد تا از سهم بازار بیشتر و رقابت قیمت کمتری بهره ببرند. هدف قرار دادن یک مخاطب محدودتر همچنین به کسب و کارها این امکان را می دهد که تلاش خود را بر روی تامین نیازهای خاص مشتری متمرکز کنند.

برای مثال، اگر کوله‌پشتی می‌فروشید، انواع بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید ارائه دهید، و اگر سعی کنید همه آن‌ها را ارائه دهید، جلب رضایت همه نوع مشتریان عملاً غیرممکن خواهد بود. با این حال، فرض کنید روی کوله‌پشتی‌هایی تمرکز می‌کنید که برای کوهنوردان مشتاقی طراحی شده‌اند که به سفرهای چند روزه می‌روند و بیرون کمپ می‌زنند. در آن صورت، تمرکز تلاش‌های خود برای ساخت بهترین محصول ممکن برای آن مصرف‌کننده بسیار آسان‌تر می‌شود.

این تلاش متمرکز فرصتی را برای شناخته شدن به عنوان متخصص در یک محصول یا خدمات خاص ارائه می دهد و باعث می شود یک تجارت بیشتر توسط مشتریانش توصیه شود. تثبیت یک موقعیت خاص در بازار می تواند به یک کسب و کار کمک کند تا با اطمینان عرضه خود را به بازارهای جدید و گسترده تر گسترش دهد. اگر به ارائه کوله‌پشتی‌های کوهنوردی باکیفیت معروف هستید، اگر تصمیم به گسترش و ارائه کوله‌پشتی‌های مدرسه‌ای دارید، برند شما باعث می‌شود که مشتریان بیشتر به محصولات شما اعتماد کنند.

نقد بازارهای گوشه ای

عیب اصلی تمرکز بر یک بازار خاص این است که ممکن است بیش از حد به یک محصول یا خدمات وابسته شوید و خود را در برابر تغییرات بازار و رشد راکد آسیب پذیر کنید. از سوی دیگر، اگر متوجه شوید که موفق هستید، احتمالاً رقبای بیشتری خواهید داشت. هنگامی که یک کسب‌وکار جایگاه سودآوری را ایجاد کرد و بررسی کرد، دیگران سریعا وارد آن می‌شوند. این امر به‌ویژه در مورد شرکت‌های بزرگ‌تر با پول و منابع برای جلوگیری از موانع ورود صادق است.

مطالب پیشنهادی: اندازه گیری نحوه بازگشت سرمایه در بازاریابی

جمع بندی نیچ مارکتینگ:

بازار طاقچه بخشی از یک بازار گسترده تر با نیازها و ترجیحات خاص خود است.
یافتن یک بازار خاص مستلزم تحقیق در مورد ترجیحات مصرف کنندگان، رقبا و تغییرات بالقوه بازار است.
بازارهای طاقچه را می توان بر اساس ارزش ها، سرگرمی ها، مکان یا کیفیت تعریف کرد.
موفقیت در یک بازار خاص از رقبای بیشتری استقبال می کند.

 

طراحی سایت در ارومیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست