چگالی کلمات کلیدی: آیا هنوز برای سئو مهم است؟

  1. خانه
  2. بلوویرا بلاگ
  3. چگالی کلمات کلیدی: آیا هنوز برای سئو مهم است؟
چگالی کلمات کلیدی

 

چگالی کلمات کلیدی یک مفهوم اساسی در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. درک نحوه عملکرد چگالی کلمات کلیدی بسیار مهم است، زیرا می تواند تأثیر مستقیمی بر روی بازدید محتوای سایت شما در نتایج موتورهای جستجو (SERP) و هزینه های کمپین های بازاریابی آنلاین شما داشته باشد.

با این حال، اهمیت نسبی چگالی کلمات کلیدی در اکثر الگوریتم‌های رتبه‌بندی موتورهای جستجو، از جمله گوگل، در طول سال‌ها تغییر کرده است، بنابراین درک اینکه چگونه این مفهوم بر سئوی شما در دنیای پس از الگوریتم پاندا تأثیر می‌گذارد، بسیار مهم است.

چگالی کلمات کلیدی چیست؟

چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب مشخص یا در یک محتوا ظاهر می شود به نسبت یا درصدی از تعداد کل کلمات اشاره دارد. گاهی اوقات ، فرکانس کلمه کلیدی یا فرکانس ظاهر شدن یک کلمه کلیدی خاص در یک صفحه وب نیز گفته می شود.

فرمول چگالی کلمه کلیدی

در صورت نیاز، چگالی کلمات کلیدی را می توان به عنوان یک رقم خاص نیز محاسبه کرد. برای تعیین چگالی کلمه کلیدی یک صفحه وب، به سادگی تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی ذکر شده است را بر تعداد کل کلمات صفحه تقسیم کنید ( التبه لازم نیست این کار رو دستی یا ذهنی انجام بدین تو هر دو افزونه یوست سئو و رنک مث جفتش موجوده و محاسبه هم میکنه تازه چراغ هم داره)

TF-IDF چیست؟

یک روش پیشرفته تر برای اندازه گیری چگالی کلمات کلیدی، TF-IDF مخفف “فرکانس مدت و فرکانس سند معکوس” است. این آمار اغلب در بازیابی اطلاعات یا متن کاوی به عنوان راهی برای تعیین میزان اهمیت یک عبارت معین برای یک سند استفاده می شود. تغییرات TF-IDF ممکن است در برخی شرایط توسط موتورهای جستجو برای تعیین کمیت ارتباط محتوای یک صفحه با جستجوی کاربر استفاده شود، اما مانند همیشه، بسیاری از عوامل سئوی دیگر نیز وارد عمل می شوند.

 

مقالات مرتبط: سئوی خارجی

چگالی کلمات کلیدی مناسب برای سئو چیست؟

مانند تمام جنبه های سئو، در مورد چگالی کلمات کلیدی، هیچ “قوانین” مشخصی وجود ندارد. شما هیچ دستورالعملی از گوگل پیدا نمی کنید که دقیقاً به شما بگوید یک قطعه محتوا باید حاوی چه تعداد کلمه کلیدی باشد، و همچنین هیچ ارقام یا آمار خاصی وجود ندارد که بتوانید بر آن تکیه کنید که میزان متراکم بودن یا عدم نمایش کلمات کلیدی را در سایت شما تعیین کند.

با این حال، ملاحظاتی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما بهینه است و می تواند بازدید محتوای شما را افزایش دهد و تجربه کلی مخاطبان شما را بهبود بخشد.

پر کردن کلمات کلیدی چیست؟

حدود 10 سال پیش، زمانی که سئو هنوز یک رشته در حال ظهور بود، تکنیکی به نام «پر کردن کلمات کلیدی» بسیار محبوب شد. پر کردن کلمات کلیدی عبارت است از جمع کردن تا حد انفجار کلمات کلیدی در یک صفحه وب، اغلب به روشی که برای خواننده اجباری و غیرطبیعی باشد.

به طور معمول، این کار با گنجاندن پاورقی های طولانی در پایین صفحات وب، که حاوی ده ها – یا حتی صدها – گونه های کلیدی جزئی از عبارت های جستجوی رایج است، انجام میشد. این تکنیک اغلب در وب‌سایت‌ هتل‌ها دیده میشد، که اغلب دارای فوترهایی هستند که شامل کلمات کلیدی مرتبط هستند: «هتل‌های ارزان بارسلونا»، «هتل‌های ارزان قاهره»، «هتل‌های ارزان لندن»،  که هر کدام از بازدیدکنندگان را به صفحه دیگری می‌برد. صفحه وب دارای یک پاورقی شلوغ و پر از کلمات کلیدی میشد.
اگرچه این روش ممکن است امروزه غیرعادی به نظر برسد، اما این تکنیک به متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجوی ، راهی بدون زحمت برای رتبه بندی در صفحه اول نتایج گوگل برای تقریباً هر کلمه کلیدی که می توانید تصور کنید ارائه می داد. در آن زمان، الگوریتم‌های گوگل هنوز به اندازه کافی پیچیده نبودند که این صفحات پر از کلمات کلیدی را به همان شکلی که هستند تفسیر کند.

امروز اینطور نیست. عوامل دقیقی که گوگل در الگوریتم های جستجوی خود استفاده می کند – که اغلب به آنها “سیگنال های رتبه بندی” گفته می شود – یک راز کاملا محافظت شده باقی می ماند، اما ما می دانیم که گوگل سایت هایی را که از پر کردن کلمات کلیدی آشکار در محتوا استفاده می کنند، جریمه می کند. در نتیجه، باید تا حد امکان از جمع کردن کلمات کلیدی در صفحات وب اجتناب کنید، زیرا این امر احتمالاً نتیجه کاملاً معکوس با نتیجه مطلوب خواهد داشت.

مقالات مرتبط: لوکال سئو چیست

از چند کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنم؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم، هیچ قانون سخت و صریحی در مورد چگالی کلمات کلیدی وجود ندارد. برای پیچیده تر کردن مسائل، تراکم کلمات کلیدی باید بسته به ماهیت محتوای مورد نظر تغییر کند. برای مثال، یک مقاله خبری به‌موقع، ممکن است به کلمات کلیدی کمتری برای رتبه‌بندی بیشتر از یک پست وبلاگ همیشه سبز قدیمی نیاز داشته باشد.

بسیاری از سئوکاران توصیه می کنند که در هر 200 کلمه شبیه یک کلمه کلیدی قرار دهید. به عبارت دیگر، اگر یک صفحه وب از یک پاراگراف 200 کلمه ای تشکیل شده باشد، نباید بیش از یک کلمه کلیدی داشته باشد. ممکن است بتوانید  کلمات کلیدی بیشتری را وارد کنید (یعنی بدون جریمه شدن توسط گوگل)، اما تقریباً یک کلمه کلیدی به ازای هر 200 کلمه ، معیار خوبی برای SEO در نظر گرفته می شود. (منبع: وبلاگ یوآست سئو)

در مورد انواع کلمات کلیدی چطور؟

هدف گذاری کلمات کلیدی هنوز اساس بسیاری از تکنیک های سئو را تشکیل می دهد، و یکی دیگر از بهترین روش های سئو که باید از آن استفاده کنید، استفاده از انواع کلمات کلیدی است.
انواع کلمات کلیدی تغییرات جزئی در یک کلمه کلیدی داده شده هستند. برای مثال، جستجوی خودروهای دست دوم برای فروش است، ممکن است هنگام تلاش برای یافتن فروشنده، از عبارات جستجوی دیگری غیر از «خرید ماشین دست دوم» استفاده کنید. آنها ممکن است از «خرید پرشیای دست دوم»  یا عبارت جستجوی متفاوت و در عین حال مرتبط دیگری، مانند خرید پرشیای دست دوم در یوسف آباد.

هدف کلمه کلیدی پشت این جستجوها یکسان است – کاربر می خواهد یک ماشین کارکرده را پیدا کند و احتمالاً خریداری کند – اما ممکن است کلمات کلیدی کاملاً متفاوت باشند. به همین دلیل مهم است که انواع کلمات کلیدی را مورد هدف قرار دهیم، زیرا  روش‌های متعددی را پیش‌بینی می‌کند که در آن یک سرنخ بالقوه ممکن است کسب‌وکار شما را در طول جستجوی Google پیدا کند، و دید بالقوه را برای جستجوهای قوی تجاری به حداکثر برساند.

با این حال، مفهوم انواع کلمات کلیدی نیز بسیار ظریف است، که می تواند منجر به اشتباهات و فرصت های از دست رفته در صورت استفاده نادرست شود. کلمات کلیدی «هتل‌های ارزان» ، «تور کیش» و … نمونه‌های اصلی انواع کلیدواژه‌هایی هستند که می‌توانند برای تازه واردان به حوزه سئو مشکل‌ساز باشند.

به خودی خود، این نوع کلمه کلیدی – “هتل های ارزان اوتاوا”، “هتل های ارزان دوبی” و … – کلمات کلیدی “بد” نیستند. آنها می توانند مرتبط و مفید باشند، همانطور که برای جستجوگرانی که به دنبال اقامت در شهرهای بزرگ در سراسر جهان هستند. با این حال، همانطور که قبلاً گفتیم ، وقتی در یک صفحه وب قرار می گیرند، می توانند مضر باشند. این بدان معناست که هنگام انتخاب انواع کلمات کلیدی در محتوای خود باید احتیاط زیادی داشته باشید.

به طور خلاصه، شما می‌توانید از انواع کلیدواژه‌ها در صفحات وب  در کل سایت خود استفاده کنید تا جذابیت را برای مخاطبان تا حد امکان به حداکثر برسانید، اما همچنان باید تنها یک کلمه کلیدی یا یک نوع کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.

دسته بندی کلمات کلیدی چیست؟

وقتی نوبت به الگوریتم های جستجوی گوگل می رسد، ارتباط بسیار مهم است. اگرچه مهم است که صفحات وب خود را با کلمات کلیدی پر نکنید، اما اعتقاد بر این است که الگوریتم‌های Google به دنبال گروه‌هایی از کلمات کلیدی مرتبط معنایی در محتوای وب هستند تا سرنخ‌های متنی در مورد اینکه آن محتوا چیست و چه کار می‌کند بیابند.

این اساس مفهومی است که به عنوان “خوشه بندی (دسته بندی) کلمات کلیدی” شناخته می شود.

هنگامی که عنکبوت های گوگل – برنامه های نرم افزاری که صفحات یک وب سایت را “خزیدن” و فهرست بندی می کنند – با کلمات کلیدی در یک صفحه وب مواجه می شوند، این برنامه ها اغلب کلمات کلیدی را در ارتباط با محتوای اطراف خود متنی می کنند. این به این معنی است که گوگل “انتظار” دارد که کلمات کلیدی خاصی در رابطه با کلمات کلیدی دیگر وجود داشته باشند. به این ترتیب، «خوشه‌بندی» کلیدواژه‌های مرتبط با هم می‌تواند راهی بسیار مؤثر برای افزایش دید باشد.

فرض کنید به عنوان مدیر بازاریابی محتوا برای یک شرکت معماری کار می کنید. شما می خواهید یک پست وبلاگ در مورد بلندترین ساختمان های ایالات متحده رتبه بالایی داشته باشد، بنابراین فهرستی در مورد بلندترین آسمان خراش های آمریکا می نویسید. گوگل “می داند” که بلندترین ساختمان در ایالات متحده یک مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک است، بنابراین گوگل “انتظار دارد” این کلمه کلیدی در محتوای بلندترین ساختمان های آمریکا وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه این نوع مقاله معمولاً فهرستی ساخته می‌شود که معمولاً شامل چندین ساختمان دیگر نیز می‌شود ، Google ممکن است به دنبال این کلمات کلیدی مرتبط با این زمینه در این محتوا باشد، زیرا این کلمات کلیدی اغلب در کنار هم قرار می‌گیرند. گنجاندن سایر کلمات کلیدی منحصر به فرد و در عین حال بسیار مرتبط در مجموعه هایی مانند این می تواند راهی عالی برای بهبود ارتباط و در نتیجه دیده شدن محتوای شما باشد.

 

مقالات مرتبط: معرفی الگوریتم گوگل

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

Instagram
بلوویرا در اینستاگرام
Telegram
بلوویرا در تلگرام
Instagram

بلوویرا در اینستاگرام

Telegram

بلوویرا در تلگرام

پست های اخیر:
تبلیغات:
بنر بلوویراکست
سفارش طراحی سایت بلوویرا
خدمات سئو سایت بلوویرا
پشتبانی سایت وردپرس بلوویرا

مقالات مرتبط:

درخواست طراحی سایت:

جهت طراحی سایت و راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در بستر اینترنت فرم زیر رو پر کنید.

طراحی سایت با بلوویرا
مشاوره

درخواست مشاوره:

برای رزرو وقت مشاوره در حوزه طراحی سایت ، راه اندازی کسب و کار و سئو با ما در تماس باشید.

فهرست